رئیس اتحادیه املاک از خروج بازار مسکن و سقوط قیمت‌ها در نیمه دوم سال‌جاری در کشور خبر داد

و گفت: اقدامات دولت نهم در بخش مسکن منجر به رونق این بازار و کاهش اجاره بهای مسکن در نیمه دوم سال‌جاری می‌شود. مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با مهر گفت: اجرای طرح‌های جدید دولت برای کنترل تورم مسکن در کشور مبنی بر ساماندهی رایانه‌ای اطلاعات معاملات مسکن، راه‌اندازی 300 کارخانه مسکن پیش ساخته تا سال آینده، اصلاح ضوابط شهرسازی و حمایت از انبوه سازان همچنین اصلاح ضوابط شهرسازی، حذف قیمت زمین، ایجاد یک بانک اطلاعاتی از زمین و مسکن، استفاده از روش‌های نوین به‌منظور ارزان کردن ساخت مسکن و سرعت بخشیدن به ساخت با ایجاد تحولات در نیمه دوم سال‌جاری همراه خواهد بود.

رئیس اتحادیه املاک بیان کرد: تولید ضربتی و گسترده مسکن و اجرای قانون تولید و عرضه مسکن که مورد تاکید رئیس‌جمهور قراردارد، منجر به ایجاد توازن مطلوبتر در عرضه و تقاضای مسکن می‌شود، ضمن اینکه تحقق طرح‌های جدید در شرایط رکود فعلی بازار مسکن نیز می‌تواند به کاهش قیمت‌ها منتهی شود.

وی با تاکید برکاهش قیمت‌ها در بازارمسکن در نیمه دوم سال‌جاری به‌دنبال اجرای طرح‌های جدید دولت نهم در بخش مسکن، اظهار داشت: اجاره بهای مسکن تابعی از قیمت ملک است؛ لذا با کاهش قیمت مسکن از نیمه دوم سال‌جاری، قیمت اجاره مسکن نیز کاهش می‌یابد. قلی خسروی با اعلام اینکه بازار مسکن از رکود فعلی خارج می‌شود، تصریح کرد: اقدامات دولت نهم در بخش مسکن و اجرایی شدن آنها سبب می‌شود تا در نیمه دوم سال‌جاری شاهد سقوط قیمت‌ها در بازار مسکن و قرار گرفتن رکود فعلی در سرازیری سقوط باشیم.

کد خبر 57287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز