دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۳
۰ نفر

مهدی‌ربوشه: تیم‌ملی فوتبال کشورمان با چهره تازه‌ای روز پنجشنبه تهران را به مقصد اسپانیا ترک خواهد کرد اگرچه لیست بازیکنان تیم‌ملی طبق معمول با مخالف‌خوانی‌هایی روبه‌رو شده است.

علی دایی در واکنش به حرف و حدیث‌های پیرامون لیست تیم‌ملی، اردوی 10روزه اسپانیا، جزئیات چند بازی تدارکاتی و همچنین استفاده از روته‌مولر در کادرفنی تیم‌ملی با همشهری گفت‌وگویی انجام داده است.

  • آقای دایی، از سفر 10روزه تیم‌ملی به اسپانیا شروع کنیم.

خب، مدت‌هاست که منتظر چنین فرصتی بودیم. در اردوی اسپانیا به طور حتم تیمم را بیشتر می‌شناسم. البته همه بازیکنان خوب هستند اما ویژگی اردوهای تدارکاتی این است که نقطه ضعف‌ها را بهتر می‌بینیم.

  • چرا اسپانیا را انتخاب کردید؟

چون شرایط انجام چند بازی دوستانه با تیم‌های باشگاهی اسپانیا فراهم شد. پس از اردوی اسپانیا، تیم‌ملی هماهنگ‌تر از قبل می‌شود.

  • اسامی بازیکنان تیم‌ملی را نیز اعلام کردید که طبق معمول حرف و حدیث‌های متفاوتی را به دنبال داشت. چه نظری دارید؟

همیشه این حرف‌ها هست. بعضی‌ها اعتراض می‌کنند. واقعاً اهمیتی ندارد. چون من کار خودم را انجام می‌دهم.

  • دعوت از محمد پروین البته با استقبال خیلی‌ها روبه‌رو شده است. موافقید؟

ببینید، محمد پروین باید خودش تلاش کند که در تیم‌ملی پیشرفت کند. من ثابت کرده‌ام که به نام‌ها توجه نمی‌کنم. این بازیکن در فصل گذشته خیلی خوب بازی کرد و مستحق دعوت شدن به تیم‌ملی بود.

  • آیا خودتان در لیستی که معرفی کرده‌اید اشکالی نمی‌بینید؟

من سعی کردم بهترین‌ها را به تیم‌ملی دعوت کنم. هرکسی که خوب بازی کرده در لیست من جای دارد. شاید خود من مثل هر آدم دیگری اشتباه کنم. اما همان طور که گفتم واقعاً سعی کردم بهترین‌های فوتبال کشورمان، پیراهن تیم‌ملی را بپوشند.

  • گویا حضور محمد پروین در تیم‌ملی به تشکر علی پروین از شما هم منجر شده است.

من برای همه بازیکنان آرزوی موفقیت می‌کنم. در مورد محمد پروین هم تأکید می‌کنم که همه چیز به تلاش خود او بستگی دارد.

  • آقای دایی، ماجرای حضور روته‌مولر در کادرفنی تیم‌ملی به کجا رسید؟

من با روته‌مولر قبلاً حرف زده بودم. خب با فدراسیون فوتبال آلمان قرارداد داشت اما حالا شرایط خیلی‌ بهتری به وجود آمده تا از دانش وی استفاده کنیم.

  • روته‌مولر در مصاحبه‌ای گفته که باید با خود دایی مشورت کنم. این مذاکره انجام شده است؟

بله، هیچ مشکلی برای حضور روته‌مولر در کادرفنی تیم‌ملی وجود ندارد. او به گردن من حکم استادی دارد. آرزو دارم که با من کار کند. طی این یکی، دو روز هم صحبت‌های خوبی با یکدیگر داشته‌ایم.

  • به طور حتم روته‌مولر دستیار اول شما خواهد بود. درست است؟

ببینید، روته‌مولر یکی از بزرگترین مربیان دنیاست که در تیم‌ملی حضور بسیار مفیدی خواهد داشت. برای من این مرزبندی‌ها معنایی ندارد. در تیم‌ملی همه ما در کنار یکدیگر هستیم.

بنابراین دستیار اول بودن یا نبودن در کار نیست،چون کادرفنی تیم‌ملی برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کند. به طور حتم خود من از روته‌مولر خیلی چیزها یاد می‌گیرم.

  • این روزها صحبت از چند بازی تدارکاتی دیگر هم می‌شود. راجع به بازی دوستانه با تیم‌ملی ژاپن صحبت می‌کنید؟

قرار است با ژاپن بازی کنیم اما تاریخ آن هنوز معلوم نیست. هرچند که فکر می‌کنم ظرف دو، سه ماه دیگر بتوانیم با آنها یک دیدار دوستانه داشته باشیم.

  • آیا شخصاً مذاکراتی داشته‌اید؟

بله، در مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا در مالزی با دبیر فدراسیون فوتبال ژاپن صحبت کردم که او در پاسخ گفت: قبل از شروع بازی‌های ژاپن در مقدماتی جام جهانی که قطعاً نمی‌توانیم بازی دوستانه‌ای برگزار کنیم.

در واقع زمان انجام این بازی به طور دقیق معلوم نیست. هرچند که فدراسیون در این خصوص فعال شده و قصد دارد این دیدار تدارکاتی را هم قطعی کند.

  • در مورد بحرین چطور؟

تمام سعی ما این است که قبل از رویارویی با عربستان دیدار دوستانه‌ای را با بحرین برگزار کنیم.

  • آقای دایی،خیلی‌ها نگران بازی با عربستان هستند.

من حساسیت مردم را درک می‌کنم. ما با تمام قوا به مصاف عربستان خواهیم رفت. تمام سعی خودمان را به کار می‌گیریم که به نتیجه دلخواه برسیم.

به طور حتم در این دوره حریفان سخت‌تری پیش‌روی ما قرار می‌گیرند و البته برای هر بازی تدابیر ویژه‌ای خواهیم داشت. آنالیز بازی‌های تیم‌ملی عربستان را شروع کرده‌ایم. شخصاً نگران این بازی نیستم، چون بازیکنان خوبی دارم.

  • برخی رسانه‌ها از بسته شدن پرونده چند بازیکن قدیمی تیم‌ملی خبر داده‌اند. در این باره صحبتی دارید؟

هزاران بار گفته‌ام حالا هم تأکید می‌کنم که اصلاً پرونده‌ای وجود ندارد که حالا بسته شود. اگر منظورتان لژیونرهای حاضر در اروپا ست که باید بگویم در حال حاضر که به هیچ‌وجه نمی‌توانستیم آنها را در اختیار داشته باشیم چون درگیر تمرینات پیش از فصل تیم‌های باشگاهی‌شان هستند.

  • گویا داستان بازی با برخی نام‌ها همچنان یکی از مشکلات شما خواهد بود. قبول دارید؟

این جنجال‌ها همیشه به فوتبال ما ضربه زده است. راجع به خیلی از بازیکن‌ها طی این چند ماه حرف و حدیث‌های مختلفی مطرح کرده‌اند. متأسفانه این حاشیه انگار تمام نمی‌شود.

به هرحال اگر لازم باشد باز هم تکرار می‌کنم که این جنجال‌ها برای من اهمیتی ندارد.

کد خبر 57314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز