علی عباسی، فیلمساز ایرانی نسخه‌ای سینمایی و متفاوت از نمایشنامه «هملت» ویلیام شکسپیر می‌سازد و نومی راپاس در آن نقش اصلی را ایفا می‌کند.

نومي راپاس بازيگر سوئدي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، عباسی که سال ۲۰۱۸ با «مرز» در بخش نوعی نگاه جشنواره کن درخشید و جایزه برد، این بار سراغ یک نمایشنامه تاریخی رفته و قرار است آن را با بازی نومی راپاس، ستاره ۴۰ ساله سوئدی بسازد. در واقع، این بازیگر سرشناس در «هملت» سینماگر ایرانی-سوئدی-دانمارکی نقش اصلی را بازی می‌کند و نکته جالب اینکه قرار است قهرمان داستان این بار یک زن باشد.

عباسی ۳۹ ساله که در ۲۰۱۶ با نخستین فیلم خود «شلی» در گونه وحشت در بخش پانورامای جشنواره ۶۶ برلین حضور داشت، درباره ساختن نسخه متفاوت «هملت» گفت: «شکسپیر داستان هملت را از ما ربود و حالا نوبت ماست که آن را بازپس بگیریم و نسخه‌ای دیوانه‌وار و خونبار بسازیم. بیاید هملت را دوباره بزرگی ببحشیم.» گفته می‌شود کار فیلمبرداری این پروژه سینمایی از پاییز ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

راپاس که از ۱۹۸۸ در سینمای سوئد فعال است، حدود یک دهه پیش در ۲۰۰۹ با بازی در فیلم تحسین‌شده و موفق «دختری با خالکوبی اژدها» نام خود را سر زبان‌ها انداخت. «دختری که با آتش بازی کرد» و «دختری که به لانه زنبور لگد زد» هم دو فیلم دیگر کارنامه این بازیگر سوئدی در همان سال با نقش لیسبت سالاندر بود. از دیگر آثار موفق راپاس در سال‌های اخیر می‌توان به «پرومته» و «بیگانه: کاوننت» اشاره کرد.

عباسی که با «مرز» در جشنواره کن و چند رویداد مهم دیگر درخشیده بود، نماینده سوئد در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار نود و یکم شد اما نتوانست به فهرست پنج نامزد نهایی راه یابد. هر چند همان سال در بخش اسکار بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو نامزد دریافت جایزه شد.

کد خبر 573589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha