«اتحادیه ابدعات برای آمادگی در برابر همه‌گیری» (CEPI)، یک گروه دخیل در واکنش به همه‌گیری جهانی و از بنیانگذاران کواکس اعلام کرد به تامین اعتبار برای تولید واکسن کرونای شرکت داروسازی هندی «بایولوجیکال ای» کمک خواهد کرد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز CEPI در ابتدا تا ۵ میلیون دلار به شرکت هندی کمک خواهد کرد و فراهم کردن مقدار بیشتر اعتبار برای تولید ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن بالقوه را در سال آینده میلادی مد نظر قرار خواهد داد.

واکسن کرونای بالقوه این شرکت مستقر در حیدرآباد هند در حاضر در کارآزمایی مرحله ابتدایی تا میانی است و قرار است کارآزمایی مرحله نهایی آن در ماه آوریل (فروردین) آغار شود.

مقامات بهداشتی هند انتظار دارند که کارزار واکسیناسیون برای ۳۰۰ میلیون نفر در این کشور را در اوائل ماه آینده در این کشور که با حدود ۱۰.۲۲ میلیون مورد عفونت در مقام دوم جهان است، شروع کنند. شمار موارد روزانه عفونت جدید کرونا در هند پس از رسیدن به نقطه اوج در سپتامبر (شهریور) رو به کاهش بوده است.

ریچارد هچت، مدیر ارشد اجرایی CEPI گفت: «واکسن شرکت بایولوجیکال ای بالقوه قابل تولید انبوه است و خصوصیاتش آن را برای توزیع گسترده در کشورهای روبه‌توسعه مناسب می‌کند.»

CEPI که در نروژ مستقر است، به همراه اتحادیه واکسن GAVI و سازمان جهانی بهداشت برنامه کواکس را رهبر می‌کنند که هدفش تضمین دسترسی عادلانه به واکسن‌های کووید-۱۹ در کشورهای فقیر است. CEPI را ۱۴ دولت جهان، بنیاد بیل و ملیندا گیتس و بنیاد ولکام بریتانیا حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر انتظار می‌رود دولت هند در چند روز آینده به واکسن کرونای ساخت دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا مجوز مصرف اضطراری بدهد.

انتظار می‌رود مقامات هندی همچنین مجوز مصرف اضطراری واکسن کرونای ساخت شرکت‌های فایزر و بیونتک و یک واکسن دیگر ساخت شرکت هندی «بیهارات بیوتک» را صادر کند.

سازندگان هندی واکسن کرونا درخواست مجوز مصرف اضطراری کرده‌اند

انستیتوی سرم هند در انتظار تایید واکسن آسترازنکا در چند روز آینده است

کد خبر 576317

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha