دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۲
۰ نفر

جواد جهانگیرزاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هفتم و هشتم، فوتبال را تنها سرگرمی و تفریح خود می‌داند که البته به خاطر کمبود وقت هیچ‌وقت فرصت انجام آن را ندارد!

سیاستمدار فوتبال دوست عضو کمیسیون امنیت ملی به هیچ رنگی در عالم فوتبال ایران ابراز علاقه نمی‌کند،اما در دنیای فوتبال خارجی، از رئال مادرید به عنوان تیم مورد علاقه‌اش نام می‌برد که البته کاسیاس، دروازه‌بان آن را بسیار دوست دارد.

جهانگیرزاده با وجود آنکه علاقه شخصی‌اش مطالعه در زمینه احزاب است، عضو هیچ خبری نیست و از عضویت در احزاب دوری می‌کند.

گرچه وی مهمترین عامل آن را کمبود وقت می‌داند که همین فقدان وقت کافی موجب شده است که بسیاری از او گله کنند از جمله همسرش... مرد امنیتی مجلس هفتم و هشتم این روزها زندگی‌اش را در سختی و دشواری می‌گذراند چون نمی‌تواند خواسته همگان را برآورده کند.

  • دشواری‌های زندگی یک نماینده مجلس یا یک فرد امنیتی چیست؟

به هر حال نماینده مردم شدن خصوصیات خاص خودش را دارد،بنابراین نمی‌توان مسائل امنیتی را در آن لحاظ کرد،هر چند به لحاظ حضور در کمیسیون امنیت ملی و ارتباط کاری با موضوعات حساس کشوری موضوعات را به شدت طبقه‌بندی می‌کنیم زیرا باید ملاحظات امنیتی توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی رعایت شود.

  • این ملاحظات امنیتی به محیط خانواده منتقل می‌شود؟

نه به این شدت که شما تصور می‌کنید.مهم‌ترین مشکل من در محیط خانواده این است که امکان حضور در کانون خانواده را ندارم و همین مسئله موجب گله همه از من شده است بخصوص همسرم.

  • پس فرصتی برای اوقات فراغت باقی نمی‌ماند؟

ارومیه مناطق محرومی دارد که نماینده آن برای رفع محرومیت از آن باید تلاش زیادی کند گرچه اگر فرصتی فراهم شود تلاش می‌کنم در زمینه جامعه‌شناسی سیاسی مطالعه داشته باشم چون جامعه‌شناسی سیاسی رشته اصلی من است.

  • در چه دانشگاهی؟

من با رتبه 26 در کنکور سراسری سال 63 در رشته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران پذیرفته شدم و سپس توانستم کارشناسی ارشد خود را در همین رشته در دانشگاه شیراز اخذ کنم و در حال حاضر دانشجوی دکتری جامعه‌شناس سیاسی در دانشگاه علامه طباطبایی هستم که البته هنوز دفاعیه من باقی مانده است.

  •  رابطه شما با فرزندانتان چگونه است؟

من یک دختر 21 ساله و یک پسر 11 ساله دارم که دخترم 5– 4 سال پیش به خانه بخت رفته است؛ یعنی من که در حال حاضر 42 سال دارم و در 20سالگی ازدواج کرده‌ام در سن 37 سالگی صاحب داماد شدم، به هر حال تلاش می‌کنم وقتی  را برای فرزندانم صرف کنم که البته میسر نمی‌شود.

  • پس مسئولیت زندگی همه به دوش همسرتان است؟

بله همسرم تمام مسئولیت زندگی را بر دوش دارند که البته ایشان همیشه از من گله می‌کنند که چرا وقت کمی را صرف خانه می‌کنم.

  • در بین شاعران ایران زمین به چه شاعری بیشتر علاقه دارید؟

حافظ، سعدی و پروین اعتصامی.

کد خبر 58608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز