به گزارش خبرنگار سما، دکتر عنایتی در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران(1888) در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: در فروردین ماه امسال 140 هزار و 679 پیام در سامانه به ثبت رسید که این رقم در مدت مشابه سال قبل 109 هزار و 510 پیام بوده است. در اردیبهشت ماه نیز 195 هزار و 206 پیام به ثبت رسیده که این رقم در اردیبهشت سال گذشته 181 هزار و 207 پیام را نشان می دهد.
وی ادامه داد: همچنین در خرداد ماه امسال با کاهش ثبت پیام در سامانه 137 روبرو بودهایم به طوری که در خرداد ماه سال گذشته 198 هزار و 20 پیام در سامانه ثبت شده که این رقم در خرداد ماه امسال 184 هزار و 14 پیام بوده است.
به گفته عنایتی در سال جاری تعداد تماس با سامانه 137، 4/6 درصد و تعداد پیام هم 7/6 درصد افزایش داشته است.
وی درخصوص مهمترین موضوعات مطرح شده در پیام ها گفت: موضوع جمع آوری و نصب با 15 درصد، موضوع آسفالت با 11 درصد و موضوع زباله و ضایعات با 10 درصد به ترتیب بیشترین فراوانی تماس ها را از آن خود کرده است. همچنین موضوع نظافت و سد معبرهم با 7 درصد تماس ها در موضوعات بعدی قرار دارد.
عنایتی ادامه داد: در بحث مربوط به پیام ها، سهم مناطق غیر از معاونت ها 262 هزار و 630 پیام بود که 96 درصد پیام ها را به خود اختصاص داد.
به گفته وی منطقه 4 با 7/9 درصد، منطقه 2 با 9 درصد و منطقه 5 با 8/7 درصد بیشترین پیام ها را به خود اختصاص دادند و مناطق 22 ، 21 و 9 به ترتیب با 1/1 درصد، 3/1 درصد و 8/1 درصد کمترین پیام ها را داشتند.
رئیس سامانه 137 شهرداری تهران در ادامه با باین اینکه از مجموع پیام های وارده،30 درصد پیام ها یعنی حدود 80 هزار و 229 پیام توسط سایت بازخورد ما رضایت سنجی شده است که 4/76 درصد اعلام رضایت کرده اند.
وی افزود: بر اساس آمار موجود مردم در حوزه بازیافت، جمع آوری و نصب و مرمت و ترمیم بیشترین رضایت را داشته اند و در موضوعات تاکسی، میادین میوه و تره بار و اتوبوسرانی کمترین رضایت را اعلام کرده اند و همچنین مناطق 13 ، 10 و 20 به ترتیب بیشترین میزان رضایتمندی را در بین مناطق کسب کردند.
به گفته عنایتی میانگین زمان انجام کار هم در همه موضوعات 180 ساعت بود که نسبت به دوره قبل وضع بهتری دارد به طوری که در دوره قبل میانگین 287 ساعت بوده است.
وی در پایان یکی از مشکلات موجود را عدم وجود مدیریت واحد شهری در شهر تهران دانست