سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۶
۰ نفر

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: قیمت هر کیلووات‌ساعت برق برای مشترکان در حال حاضر 16تومان است که پس از هدفمند شدن یارانه‌ها قیمت هر کیلووات‌ساعت برق از مرز 77 تومان می‌گذرد.

 محمد احمدیان با بیان این مطلب ادامه داد:‌ بنای دولت بر این است که اصلاحات اساسی اقتصاد در 7محور که یک محور آن هدفمندکردن یارانه‌هاست انجام شود. وی ادامه داد: این طرح یک بسته کلی خواهد بود و هر اصلاحی در قالب آن طرح، قیمت برق و گاز را تعیین خواهد کرد. احمدیان در پاسخ به اینکه با هدفمندشدن یارانه‌ها قیمت برق چگونه محاسبه و چه میزان افزایش خواهد یافت اظهار داشت: قیمت هر متر مکعب گاز برای نیروگاه‌های کشور در حال حاضر 69 تومان محاسبه می‌شود، بنابراین با هدفمندشدن یارانه‌ها قیمت گاز نیز تغییر خواهد کرد و این تغییر به هر میزان که باشد روی قیمت برق تأثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلووات‌ساعت برق یارانه‌ای 16تومان و قیمت آزاد آن 773 ریال است، بنابراین چنانچه قیمت هر متر مکعب گاز تحویلی به نیروگاه‌ها که 69تومان است افزایش یابد قیمت هر کیلووات‌ساعت برق نیز از مرز 773 ریال خواهد گذشت. وی تأکید کرد: کار‌گروه‌های مختلفی در حال بررسی قیمت‌های برق و گاز هستند اما به‌نظر می‌رسد قیمت‌های آزاد برق از شش ماهه دوم اجرایی شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: مطمئنا با هدفمندشدن یارانه‌ها و افزایش قیمت برق، مصرف برق در کشور کاهش خواهد یافت.

کد خبر 58712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز