مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
۰ نفر

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان مرکزی گفت: با عرضه کنندگان و فروشندگان گونه‌های جانوری و گیاهی برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

سمندر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مازیار شریفی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام عده‌ای فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به ماده ۷  و ۱۰ قانون شکار و صید که حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری و صدور جانوران وحشی زنده یا مرده و اجزای آنها جرم است، تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.  

گشت و نظارت توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با همکاری نیروی انتظامی از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها به صورت مستمر در این ایام انجام می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش استان مرکزی از عموم مردم خواست که از خرید جانوران وحشی که اغلب گونه‌هایی در معرض خطر انقراض هستند اجتناب کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به‌ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را برای پیگیری به اداره‌های حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها اعلام کنند.

کد خبر 587538

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha