چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

خودروسواران و تقریبا همه شهرنشین‌ها و به‌خصوص اهالی پایتخت در تمامی روزهای اولین ماه تابستان امسال شاهد صف‌های چند صد متری بنزین بودند که هر از گاهی تا یکی دوساعت بعد از نیمه شب هم پابرجا بود.

البته فاجعه وقتی اوج گرفت که در گرمای بالای 40 درجه برق هم دچار جیره بندی ‌شد به این ترتیب طول صف متقاضیان به کیلومتر رسید. اما این تنها علت معطلی‌های ساعتی در جایگاه‌های بنزین نبود.ناصر رئیسی فر رئیس اتحادیه جایگاه‌داران در تشریح دیگر دلایل به همشهری می‌گوید: عمر کوپن‌های بنزین تیرماه به آخر می‌رسید بنابراین نهادها و سازمان‌هایی که این برگه‌ها را توزیع می‌کردند مابقی سهمیه خود را در فاصله زمانی کم دست مصرف کننده‌ها دادند آنها هم برای جلوگیری از باطل شدن کوپن‌ها، خود را هر بار به سرعت به پمپ‌های بنزین می‌رساندند و برازدحام جایگاه‌های پذیرنده کوپن می‌افزودند و در نتیجه،  سرریز تقاضا به سایر مناطق مراجعه می‌کردند از سوی دیگر خودروهای عمومی و وانت‌ها که تعداد سوختگیری روزانه محدودی دارند برای استفاده از حداکثر موجودی به همراه چند خودروی دیگر به جایگاه‌ها می‌روند و با یک بار وارد کردن کارت چند خودرو سوختگیری می‌کنند که این امر هم شلوغی پمپ‌های بنزین را افزایش می‌دهد.

او می‌افزاید: خاموشی‌های روزانه هم مزید بر علت شده وصف‌های طولانی در برابر جایگاه‌ها به‌وجود می‌آورد.به گفته رئیسی فر به‌طور متوسط برق هر یک از جایگاه‌ها روزانه 3 تا4 ساعت قطع می‌شود به این ترتیب از آنجا که بسیاری از جایگاه‌ها یا ژنراتور ندارند یا ژنراتورشان مدت محدودی قادر به برق رسانی است، پمپ‌های بنزین عملا در ساعاتی از روز قادر به خدمت رسانی نیستند.او تاکید می‌کند: علاوه بر این مشکلات دستگاه‌های کارت خوان به نوبت دچار نقص فنی می‌شوند و دست‌کم یک روز از چرخه خارج می‌شوند چون سرویس‌های پشتیبانی از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند و در بهترین شرایط یک روز بعد از تماس جایگاه‌داران برای تعمیر کارت خوان مراجعه می‌کنند.

کد خبر 58819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز