جمعه ۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنرانی سناتور باراک اوباما نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برلین باعث تقویت چهره وی در خارج از آمریکا شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مارک فیلیپس خبرنگار شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز در گزارشی که از اسکای نیوز نیز پخش شد، گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر به منظور شنیدن سخنرانی اوباما در میدان شهر برلین گرد آمدند.

گرچه اوباما در سخنان خود گفت که نیامده تا به عنوان نامزد ریاست جمهوری سخنرانی کند بلکه آمده به عنوان یک شهروند سخنرانی کند، اما مردم آمده بودند تا نامزد ریاست جمهوری آمریکا را ببینند، آنها آمده بودند تا ببینند آیا ریاست جمهوری اوباما با ریاست جمهوری کنونی بوش متفاوت خواهد بود.

اوباما حرف‌های زیادی زد که جمعیت حاضر مشتاق شنیدن آن بود.

اوباما تاکید کرد که اروپا و آمریکا از یکدیگر فاصله گرفته اند و او آمده است تا آنها را بار دیگر به یکدیگر نزدیک کند.

اوباما تاکید کرد که حقیقت و آینده در همکاری دو طرف قرار دارد.

شهر برلین با دیواری که زمانی آن را به دو قسمت تقسیم می‌کرد شهرت دارد. دیواری که ریگان در سخنرانی مشهور خود در همین مکان گفت باید برداشته شود.

اوباما در سخنرانی نیز گفت با دیوارهای جدید نیز باید همین کار را کرد.

باوجود اینکه استقبال زیادی در المان از سخنرانی اوباما شد اما مخاطبان واقعی او در آمریکا هستند با وجود این اوباما امیدوار است که رویکرد او بتواند اختلافات با متحدان آمریکا را در اروپا برطرف و شان و اعتبار امریکا را در خارج بار دیگر احیا کند.

سخنرانی اوباما در برلین در واقع اولین آزمایش این دیدگاه در خارج از آمریکا بود.

گرچه اوباما در اروپا مبارزات ریاست جمهوری ندارد، نظرسنجی‌ها در اروپا نشان می‌دهد شمار کسانی که به اوباما رأی می‌دهند، چهار برابر بیش از طرفداران مک‌کین است.

کد خبر 58964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز