یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

مهدیه مصطفایی: در حالی که تحقیقات پلیس جنایی شهریار نشان می‌دهد قاتل خطرناک منطقه قلعه‌حسن‌خان احتمالاً با ساکی که در آن چند نارنجک جنگی وجود دارد متواری شده است، قاضی پرونده از مردم خواست درصورت مشاهده این مرد، ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

این قاتل فراری که احتمال می‌رود نقشه‌های شوم دیگری در سر داشته باشد، با منفجر کردن ۲ نارنجک در خانه همسر سابقش، باعث مرگ یک نفر و مجروح شدن ۷ نفر از اعضای این خانواده شد.

ساعت ۶:۴۰ دقیقه صبح نخستین روز مرداد، زمانی که ماجرای انفجار و تیراندازی‌های پی‌درپی در یکی از خیابان‌های قلعه‌حسن‌خان به پلیس گزارش شد، گروهی از کارآگاهان جنایی شهریار به همراه قاضی عارف رضایی- رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی شهرقدس- عازم محل حادثه شدند.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که مرد میانسالی پس از ورود به خانه‌ای در خیابان بلبل کوچه نغمه، با انفجار ۲ نارنجک و تیراندازی‌های پی‌درپی ۸ نفر از اعضای این خانواده را مجروح کرده و پس از آن پا به فرار گذاشته است.

با انتقال مجروحان حادثه به بیمارستان، بررسی‌های محلی آغاز و مشخص شد عامل جنایت داماد سابق این خانواده است که به‌دنبال اختلافی قدیمی، قدم به خانه همسر سابقش گذاشته و دست به انتقام‌گیری خونینی زده است.

وقتی تلاش پزشکان برای نجات مادر خانواده بی‌نتیجه مانده و این زن به خاطر شدت جراحات وارده، روی تخت بیمارستان جان خود را از دست داد، بررسی‌ها برای دستگیری داماد جنایتکار که محرمعلی نام داشت وارد مرحله‌ای تازه شد و کارآگاهان تحقیقات میدانی برای یافتن سرنخی از قاتل فراری را آغاز کردند.

زخم قدیمی سر باز کرد

قاضی رضایی با بیان این خبر گفت: تیم تحقیق در جریان بررسی‌های اولیه دریافت محرمعلی ۴ سال قبل به‌دنبال درگیری با همسرش او را مورد ضرب و شتم قرار داده بود که با شکایت این زن در دادگاه، داماد کینه‌جو دستگیر و روانه زندان شده بود.

وی ادامه داد: مدتی بعد، در حالی که محرمعلی با گرفتن مرخصی از زندان آزاد شده بود تهدید‌های خود را آغاز کرده که این تهدیدها از ۵ ماه قبل شدت بیشتری پیدا کرده بود.

این مرد حتی چندین بار با خانه همسر سابقش تماس گرفته و او و اعضای خانواده‌اش را تهدید به مرگ کرده بود. رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی شهرقدس در ادامه گفت: تحقیقات انجام شده از همسر سابق محرمعلی در بیمارستان، نشان می‌دهد که داماد کینه‌جو قصد داشته با این تهدیدات، همسر سابقش را مجبور کند تا در دادگاه رضایت دهد، اما وقتی این مرد نتوانست با تهدید به خواسته‌ شومش برسد، نقشه سیاه خود را عملی کرد.

تلفنی برای هشدار

قاضی رضایی افزود: بررسی‌های پلیسی درخصوص این پرونده نشان می‌دهد عامل جنایت چند روز قبل از حادثه در حالی که ساک مرموزی همراه خود داشت به خانه یکی از بستگانش در کرج رفته بود.

اعضای این خانواده وقتی فهمیدند ساک مرموز پر از نارنجک است، با این احتمال که محرم علی نقشه شومی در ذهن دارد، با خانواده همسر او تماس گرفته و از آنها خواسته بودند اقدامات لازم برای جلوگیری از هر گونه حادثه ناگواری را انجام دهند اما قبل از آنکه اقدامی صورت گیرد مرد انتقام‌جو دست به حمله زد.

قرار شیطانی در زندان

قاضی پرونده با اشاره به همدست داماد جنایتکار در این حادثه گفت: زمانی که محرمعلی در زندان به سر می‌برد در آنجا با مردی که اهل یکی از شهرهای غربی کشور بود آشنا شد.

این آشنایی تا آنجا پیش رفت که مرد غریبه وقتی در جریان نقشه مرگبار همبندش قرار گرفت تصمیم گرفت در عملی کردن این نقشه به محرمعلی کمک کند.

بررسی‌ها از آن حکایت دارد که مرد غریبه احتمالا در خرید سلاح و نارنجک به داماد کینه‌جو کمک کرده و از جزئیات انتقام سیاه وی با خبر بوده است.

بنا به این گزارش، محرم علی پس از آنکه اسلحه و نارنجک‌ها را با کمک این مرد تهیه کرد، در حالی که پیراهن و شلوار مشکی به تن داشت به  خانه همسر سابقش رفته و پس از ورود به  آنجا  و منفجر کردن ۲ نارنجک و شلیک گلوله، با همان ساک مرموزی که همراه داشت، متواری شده است.

اطلاع دهید

قاضی عارف رضایی - رئیس  شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی شهرقدس- با بیان اینکه مرد جنایتکار، فرد خطرناکی است که احتمال می‌رود جنایات دیگری نیز مرتکب شود از مردم خواست درصورت مشاهده وی ماجرا را با شماره تلفن7- 3884445-0262 به دادگاه شهرقدس اطلاع دهند.

کد خبر 59206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز