چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

تویوتا پیش‌تر هم خودروهای الکتریکی مانند RAV4 برقی به بازار ارائه کرده است، اما درحال حاضر هیچ کدام از آنها موجود نیستند.

تویوتا

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اینساید ای‌ویز، نخستین نمونه جدید از این خودروها با انتشار آلایندگی صفر در روز 12 آوریل (دوشنبه گذشته) ارائه شده و به‌نظر می‌رسد در روز 19 آوریل (دوشنبه آینده) در نمایشگاه خودروی شانگهای 2021 در معرض دید عموم قرار بگیرد. طبق پیشبینی‌های انجام گرفته نام این خودرو به احتمال فراوان BZ4X خواهد بود. واضح است که BZ به انتشار آلایندگی صفر اشاره دارد و X مربوط به کراس‌اوور بودن خودرو است. در این میان عدد 4 نیز به اندازه خودرو بازمی‌گردد.

اگر فهرستی از نام‌ها و 6 خودروی الکتریکی (EV) مورد نظر تویوتا را بررسی کنید، می‌بینید که یک نام دیگر نیز وجود دارد. با توجه به اینکه BZ1 باید وسیله نقلیه ریزتری باشد، شاید این نامی است که با مفاهیم، نشان داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

در مورد BZ2 ،BZ3 ، BZ4 و BZ5 می‌توان گفت که ون‌ها BZ2 و BZ3 هستند. تویوتای BZ4 باید وسیله نقلیه با رنگ رزگلد و BZ5 به رنگ طلایی در ردیف پایین و در سمت چپ ون‌های BZ2 و BZ3 است. البته مشخص نیست که این حدسیات درست باشند.

کراس‌اوور برقی تویوتا به‌زودی رونمایی می‌شود

انتظار می‌رفت این 6 خودروی الکتریکی همه با باتری‌های جامد به بازار بیایند. به نظر می‌رسد تویوتا اطمینان داشت که این فناوری جدید باتری تنها چیزی است که می‌تواند خودروهای الکتریکی‌اش را رقابتی کند. با ممنوعیت خودروهایی با موتورهای درون‌سوز (ICE) توسط دولت‌ها در سراسر جهان، این شرکت چاره‌ای جز این ندارد که هر زمان ممکن فروش آنها را آغاز کند. به خصوص در چین، جایی که دولت به‌دلیل بزرگ بودن شهرها و همچنین آلودگی ناشی خودروهای سوخت فسیلی فشار زیادی برای برقی کردن خودروها دارد.

کد خبر 595037

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha