دادستان آبادان از انجام تحقیقات دستگاه قضایی در زمینه استفاده برخی از عوامل شهرداری آبادان از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان خبر داد.

شهرداران اهواز و آبادان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حمید مرانی‌پور دادستان آبادان با اشاره به دریافت واکسن سهمیه پاکبانان آبادان توسط برخی اعضای شورای شهر و شهرداری اظهار کرد: موضوع استفاده برخی از عوامل شهرداری از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان زحمتکش در دستور کار دادستانی قرار گرفته است.

وی افزود: هر چند مصاحبه‌هایی از سوی شهردار و رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در این خصوص انجام شده اما دستگاه قضایی، تحقیقات میدانی و نامحسوس خود توسط مراجع مختلف در سطح شهرستان آبادان را آغاز کرده است و این تحقیقات ادامه دارد.

دادستان آبادان گفت: پس از بررسی دقیق موضوع به همراه مستندات، چنانچه برای دستگاه قضایی احراز شود که هر شخص حقیقی یا حقوقی از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده کرده و به جای پاکبان، خود را واکسینه کرده است و پاکبان را از حقوق اجتماعی و حقوقی که در قانون اساسی برای وی در نظر گرفته شده، محروم کرده است، با وی برخورد قانونی خواهد شد.

مرانی‌پور که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز است و هیچگونه مسامحه‌ای در این زمینه نخواهیم داشت، افزود: اگر افراد دیگری در این خصوص تبانی‌ کرده باشند هم دستگاه قضایی در راستای اعمال حقوق عامه، بدون مماشات با آن افراد برخورد لازم را انجام می‌دهد.

اعلام اسامی مدیران خاطی

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان هم در گفتگو با ایرنا در این خصوص اظهار کرد: اسامی افراد خاطی شهرداری آبادان که از سهمیه واکسن پاکبانان این شهر استفاده کرده بودند، به مراجع قضایی اعلام شد.

دکتر شکرالله سلمان‌زاده گفت: بر حسب دستور مقام عالی وزارت که در نامه‌ای به ما ابلاغ شد، اسامی این افراد به طور کتبی به مقامات قضایی اعلام شد و همچنین با افراد خاطی در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان برخورد صورت گرفت و بعضی از این افراد با دستور مستقیم وزیر بهداشت عزل شدند.

وی گفت: افراد عزل‌شده معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان، رئیس مرکز بهداشت آبادان و مسئول واحد پیشگیری از بیماری‌های این مرکز هستند.

سلمان‌زاده با بیان اینکه ۱۵ نفر از کارکنان و مدیران شهرداری آبادان اقدام به تزریق واکسن سهمیه داده شده برای پاکبانان کرده بودند، گفت: پس از اینکه متوجه تزریق افراد غیر مرتبط شدیم، تزریق واکسن را به طور موقت متوقف کردیم و پس از آنکه شفاف‌سازی به صورت کامل صورت گرفت، واکسن به سایر پاکبانان آبادان تزریق خواهد شد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: بیماران خاص مثل دیالیزی‌ها یا افراد سرطانی، سهمیه واکسن مخصوص به خود را دارند و نیازی نیست که ما از سهمیه پاکبان‌ها برای آنها استفاده کنیم.

معرفی شهرداران آبادان و اهواز به هیات تخلفات اداری و دادگاه

سرپرست اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان نیز در گفتگو با ایرنا، با اشاره به بررسی پرونده سوءاستفاده از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان در اهواز و آبادان، گفت: شهرداران اهواز و آبادان به دلیل تزریق واکسن از سهمیه پاکبانان به هیات تخلفات اداری و دادگاه معرفی می‌شوند.

رسول امیری با بیان اینکه تعداد دریافت کنندگان غیرقانونی واکسن کرونا از سهمیه پاکبان‌ها در خوزستان هنوز مشخص نیست، افزود: از دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشکده آبادان درخواست شده است میزان دوز واکسن کووید ۱۹ اختصاص داده شده، میزان واکسن تزریق شده و اسامی افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند را به این اداره کل اعلام کنند.

وی افزود: در صورتی که قصوری در توزیع واکسن سهمیه پاکبان‌ها صورت گرفته باشد (اعم از شهرداری، شورای شهر و علوم پزشکی)، با متخلفان برخورد می‌شود.

امیری اضافه کرد: شهرداران اهواز و آبادان به هیات تخلفات اداری معرفی می‌شوند و با توجه به اینکه این امر جنبه عمومی دارد، به دادگاه نیز معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه این مساله باید کاملا بررسی و اطلاعات در این زمینه جمع‌آوری شود گفت: پاسخ کمیسیون‌ها در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

امیری گفت: برخورد با تخلف شهرداران اهواز و آبادان برای جلوگیری از تکرار این موارد و در پاسخ به درخواست مردم انجام شده است.

سرپرست اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان همچنین درباره احتمال بروز تخلف در واکسیناسیون اقشار اولویت دار ، خاطرنشان کرد: وظیفه این اداره کل رسیدگی به موارد خلاف قانون و مقررات است و باتوجه به اتفاقی که افتاده نحوه توزیع واکسن در میان کادر درمان و سالمندان که پیش از این در خوزستان آغاز شده بود نیز بررسی خواهد شد.

بنا بر این گزارش، سلمان‌زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تایید کرده است که شهردار آبادان و تعدادی از اعضای شورای این شهر و مدیران این شهرداری، از سهمیه واکسن کرونای اختصاص یافته به پاکبانان، استفاده کردند.

گفته می شود شهردار اهواز و برخی مدیران این شهرداری نیز خارج از نوبت و با استفاده از سهمیه اختصاص یافته به غسال ها و پاکبان‌ها، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. سوءاستفاده مدیران شهرداری اهواز و آبادان با واکنش مردم و کاربران فضای مجازی روبه‌رو شده است.

کد خبر 595663

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha