سید محمد حسینی رییس هیات مدیره انجمن صنایع غذایی ایران گفت: در حال حاضر 30 نشان "حلال" در بازار محصولات غذایی جهان وجود دارد و برخی صنایع غذایی ایران هم نشان حلال خود را دارند اما با استاندارد شدن برند حلال، محصولات غذایی ایران در بازار دیگر کشورها به خوبی شناخته می شود و صادرات این محصولات افزایش مییابد.
حسینی، گردش مالی غذای حلال در میان مسلمانان جهان را سالانه 800 میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: جمعیت زیاد و گستره جغرافیایی وسیع، بازار مناسبی را پیش روی صنایع غذایی ایران قرار داده است که باید برای آن بازاریابی کرد.
رییس هیات مدیره انجمن صنایع غذایی ایران تاکید کرد: نشان "حلال" تنها منحصر به فرآوردههای گوشتی نمیشود بلکه نشان کیفیت اسلامی برای تمامی محصولات غذایی است.
وی از برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی غذایی "حلال ایران" از 10 تا 13 اسفند امسال خبر داد و گفت: تشکلهای صنایع غذایی در ایران تلاش میکنند با اجرای نشان حلال و معرفی آن به بازارهای هدف، صادرات خود را افزایش دهند.