دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
۰ نفر

داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) نشان می‌دهد میلیون‌ها آمریکایی دوز دوم واکسن کرونایشان را نمی‌زنند.

vaccine

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از نیویورک تایمز حدود ۸ درصد از افرادی که نخستین دوز واکسن کرونای فایزر یا مدرنایشان را دریافت‌ کرده‌اند، در زمان مقرر برای دریافت دوز دوم واکسن‌شان مراجعه نکرده‌اند.

بر اساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز تا به حال ۲۶ درصد از جمعیت آمریکا به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده‌اند که معادل حدود ۸۵ میلیون نفر می‌شود.

دلایل متعددی برای اینکه شمار فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها دوز دوم واکسن‌شان را دریافت نمی‌کنند، وجود دارد. برخی از آنها ممکن است از دچار شدن به عوارض جانبی بالقوه واکسن بترسند و گروهی دیگر ممکن است فکر کنند یک دوز واکسن برای حفاظت آنها در برابر ویروس کافی باشد.

همچنین مشکل برای دریافت دوز واکسن ممکن است مربوط به کمبود واکسن در زمان مقرر در داروخانه‌ها یا سایر محل‌های واکسیناسیون باشد.

البته باید یادآور شد که برخی از افراد ممکن است دو دوز واکسن را در مراکز متفاوت دریافت کرده باشند و در نتیجه دریافت دو دوز واکسن بوسیله آنها شمارش نشده باشد.

آمریکا از ماه دسامبر (آذر) عرضه واکسن‌های کرونا را شروع کرد و شرکت فایزر نخستین شرکتی بود که تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای عرضه واکسنش دریافت کرد. انتظار می‌رود این شرکت تا پایان ماه ژوئیه (اوائل مرداد) ۳۰۰ میلیون دوز واکسن دریافت کند.

اولویت‌بندی دریافت واکسن در آمریکا بر اساس توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های این کشور (CDC) است. واکسن‌های اولیه را گروه‌های در خط مقدم مبارزه با کرونا مانند کارکنان مراقبت بهداشتی و افراد ساکن در آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان دریافت کردند.

CDC  سپس توصیه کرد افراد بالای ۷۵ سال در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند. برخی از ایالت‌های آمریکا مانند نیویورک آنقدر در برنامه واکسیناسیون‌شان پیشرفت کرده‌اند که اکنون به همه افراد ۱۶ ساله و بالاتر اجازه تعیین وقت برای واکسیناسیون را می‌دهند.

افراد برای واکسیناسیون کامل باید دو دوز واکسن‌هایی مانند واکسن‌های فایزر یا مدرنا را دریافت کنند و در این صورت حفاظت بالای ۹۰ درصدی در برابر بیماری علامت‌دار کووید-۱۹ ایجاد می‌شود.

کد خبر 597577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha