یک داروی حاوی پادتن تک‌دودمانی یا آنتی‌بادی مونوکلونال در بررسی‌های آزمایشگاهی توانسته است به طور قدرتمندی گونه‌های جدید جهش‌یافته ویروس کرونا را خنثی کند.

Antibody

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این داروی تجربی که ساخت شرکت داروسازی آمریکایی «الای لیلی» و شرکت AbCellera Biologic است، گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونای شناسایی شده در انگلیس، برزیل، آفریقای جنوبی، ایالت کالیفرنیا و شهر نیویورک را در بررسی آزمایشگاهی کاملا خنثی کرده است.

بیشتر بخوانید:

این داروی حاوی آنتی‌بادی مونوکلونالی به نام  LY-CoV1404  یا  LY3853113 است که با اتصال به نقطه‌ای از ویروس کرونا  که تا به حال نشانه‌ای از جهش یافتن را نشان نداده است، اثر خنثی‌کنندگی خود را اعمال می‌کند و به این ترتیب احتمالا اثربخشی خود را بر ویروس کرونا در طول زمان حفظ خواهد کرد.

پژوهشگران بررسی‌کننده این دارو نتایج کارشان را در پیش از بازبینی همتا در سایت BioRxiv منتشر کرده‌اند. این پژوهشگران می‌گویند درمان‌هایی مانند این آنتی‌بادی مونوکلونال که تاثیرشان را بر گونه‌های جدید جهش‌یافته ویروس کرونا حفظ می‌کنند، بسیار مورد نیاز هستند، چرا اثربخشی  درمان‌های موجود بر مبنای آنتی‌بادی مونوکلونال بر گونه‌های جدید ویروس کرونا کاهش یافته یا این درمان به کلی اثربخشی‌شان را از دست داده‌اند. از طرف دیگر هنوز دقیقا معلوم نیست که واکسن‌های موجود تا چه حدی باعث محافظت در برابر این گونه‌های جدید ویروس می‌شوند.

قرار است نتایج آزمایش این داروی تجربی در انسان‌ها نیز به زودی منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 599063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha