سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

گروه حوادث: زن 65 ساله که با سوءاستفاده از شلوغی امامزاده صالح دست به سرقت کیف زائران می‌زد پس از دستگیری مدعی شد همه کیف‌های کشف شده از خانه او را فرزندانش به مناسبت روز مادر به او هدیه داده‌اند.

چهار شنبه گذشته ماموران پلیس پایگاه یکم آگاهی تهران هنگام گشتزنی در محوطه امامزاده صالح، متوجه زن سالخورده‌ای شدند که قصد سرقت از یکی از زائران را داشت.

با دستگیری این زن در حالی که وی مدعی بود اشتباهی بازداشت شده است، ماموران به دستور روح‌الله رئیسی- بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه یک- وارد خانه متهم شدند و تعداد زیادی کیف زنانه به همراه مقداری پول نقد در آنجا کشف کردند.

با کشف کیف‌های مسروقه، بازجویی از زن سارق از سر گرفته شد اما وی این‌ بار ادعا کرد تمامی کیف‌ها را فرزندانش به‌عنوان هدیه روز مادر برای وی خریده‌اند و هیچ‌کدام از آنها مسروقه نیستند.

در حالی که سارق کیف‌زن همچنان مدعی بود بیگناه است ماموران به جست‌وجوی داخل کیف‌های کشف شده از خانه او پرداختند و در این میان موفق شدند مدارک شناسایی افراد مختلفی را کشف کنند.

با احضار این افراد به اداره پلیس، تمامی آنها زن 65 ساله را شناسایی کردند و مدعی شدند این زن همان کسی است که در محوطه امامزاده صالح کیف آنها را به سرقت برده بود. به این ترتیب زن سارق که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، لب به سخن گشود و به سرقت از زائران اعتراف کرد.

با انتقال متهم به دادسرای ناحیه یک، وی به بازپرس پرونده گفت: از آنجا که بیکار بودم و هیچ پولی برای تامین هزینه‌های زندگی‌ام نداشتم تصمیم به سرقت گرفتم.

به همین خاطر روزهایی که فکر می‌کردم امامزاده شلوغ است، به آنجا می‌رفتم و پس از شناسایی زنانی که احتمال می‌رفت داخل کیف‌دستی‌‌شان پول و طلا دارند به کمین فرصت مناسبی برای سرقت می‌نشستم.

سپس با سوءاستفاده از شلوغی خودم را به طعمه‌هایم رسانده و در یک چشم به هم زدن کیف دستی آنها را به سرقت می‌بردم. اما چند روز قبل در حالی که برای سرقت به امامزاده رفته بودم ماموران به من مشکوک شدند و مرا هنگام ربودن کیف یکی از زائران دستگیر کردند.

پس از اعتراف این زن به 11 سرقت، وی با صدور قرار بازداشت برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس قرار گرفت. از آنجا که احتمال می‌رود این زن دست به سرقت‌های متعددی دیگری نیز زده باشد، بازپرس پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم از افرادی که از سوی وی مورد سرقت قرار گرفته‌اند، خواست برای شکایت به پایگاه یکم آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 59912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز