آزاده مختاری: متخصصان انجمن جراحان پلاستیک ایران، انجام عمل‌های جراحی ترمیمی ۲ مرد جوان که قربانی ۳ سارق اسیدپاش شده بودند را بر عهده گرفتند.

این اقدام انسان‌دوستانه پس از آن صورت می‌گیرد که روزنامه همشهری با چاپ خبر دستگیری سارقانی که با پاشیدن اسید به‌صورت رانندگان، خودروی آنها را به سرقت می‌بردند، از پزشکان و متخصصان برای کمک به قربانیان این حادثه دلخراش درخواست کمک کرده بود.

۱۰۰ متخصص ایرانی

صبح پنجشنبه گذشته، ۲ قربانی باند اسیدپاشان، در جلسه‌ای که با حضور بیش از ۱۰۰‌پزشک متخصص از سراسر کشور، در سالن اجتماعات پارک شفق تهران برگزار شد، تحت معاینه قرار گرفتند.

در این جلسه، متخصصان انجمن جراحان پلاستیک ایران  به معاینه اندام‌های آسیب دیده پرداختند تا در نخستین قدم امکان و چگونگی انجام عمل‌های ترمیمی را بررسی ‌کنند.

این ۲ مرد جوان، قربانی اسیدپاشی ۳ نوجوان خشن شدند که بعد از سوارشدن به‌خودروهای مسافرکش راننده را به مکان خلوتی می‌کشاندند و سپس با پاشیدن اسید به‌صورت راننده، خودروی وی را به سرقت می‌بردند.

ما امیدواریم

« پس از آنکه خبر وضعیت این دو مرد جوان را در روزنامه همشهری خواندیم، انجمن جراحان پلاستیک ایران تصمیم گرفت هر طوری شده به این دو قربانی سارقان اسیدپاش کمک کند.»

دکتر فروتن- رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران- پس از برگزاری نخستین جلسه معاینه پزشکی ۲ ‌قربانی سارقان اسیدپاش با بیان این جملات گفت: نخستین بررسی‌های تخصصی که با حضور بیش از ۱۰۰ ‌پزشک متخصص انجام شد، نشان می‌دهد بعد از انجام عمل‌ها، یکی از بیماران تا 60‌درصد چهر‌ه‌اش قابل ترمیم است ولی پزشکان برای بهبود چهره بیمار دیگر عمل‌های سنگین‌تری باید انجام دهند؛

زیرا اسید آسیب زیادی به وی رسانده است.با این حال همه ما امیدواریم با انجام عمل‌های جراحی، این بیمار نیز ۳۰ تا ۴۰ درصد بهبود یابد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک کشور که عمل‌های جراحی ۲ مرد جوان زیرنظر وی انجام خواهد شد، با بیان اینکه برای شروع عمل‌ها حداقل به ۳ ماه تحقیقات تخصصی نیاز است ادامه داد: پس از این بررسی‌ها، عمل‌های جراحی آغاز می‌شوند و حداقل تا ۴ ‌سال ادامه خواهند یافت.

وی افزود: پنجشنبه گذشته بعد از معاینه این ۲ بیمار، اعضای انجمن آمادگی خود را برای انجام عمل‌ها اعلام کردند. پس از این جلسه، متخصصان نظرات و نتایج بررسی‌های خود روی اندام‌های آسیب دیده بیماران را به‌صورت مکتوب به انجمن ارسال خواهند کرد تا پس از بررسی این نظرات و تحقیقات تخصصی، رده‌بندی عمل‌ها و تعیین جراحی‌ها شروع شوند.

دکتر فروتن درخصوص طولانی بودن زمان این عمل‌ها نیز تصریح کرد: در هر عمل جراحی بخشی از اعضایی که تخریب شده است تحت جراحی قرار می‌گیرد و پس از پایان عمل باید منتظر نتیجه آن باشیم و سپس به سراغ جراحی روی بخش دیگر برویم که به همین دلیل این عمل‌ها زمان زیادی می‌گیرد اما ما می‌توانیم پس از انجام هر عمل تا زمانی که نتیجه آن مشخص می‌شود، جراحی روی دیگر اعضای آسیب‌ دیده بدن بیماران را انجام دهیم.

وی گفت: ما سعی می‌کنیم بیشتر عمل‌هایی را در اولویت قراردهیم که به بیمار در تحرک اعضای صورت و بدنش به‌صورت نرمال کمک کند.

بنابراین گزارش، اعضای باند سارقان اسیدی که ۳ نوجوان ۱۵ تا ۱۸ ساله بودند پس از سوار شدن به‌خودروهای مسافرکش، راننده‌ها را به محل‌های خلوت کشانده و در اقدامی ناگهانی به‌صورت آنها اسید می‌پاشیدند.

سارقان سپس با رها کردن قربانیان خود در محل سرقت، خودروی آنها را می‌ربودند و پا به فرار می‌گذاشتند.

کد خبر 56963

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز