آزاده مختاری: در حالی که ۳ نوجوان اسیدپاش در اعترافات خود ادعا می‌کنند ۱۵ راننده را قربانی نقشه سرقت‌های خشن خود کرده‌اند، سومین طعمه این باند نیز با پایگاه ۵ آگاهی پایتخت تماس گرفت.

بنا به گزارش‌ها، این شاکی مدعی است ۳ نوجوان اسیدپاش برای ربودن خودروی سمند وی، پس از آنکه وی را با چاقو مجروح کرده‌اند به سر و صورتش اسید پاشیده‌اند.

وحشیانه‌ترین حادثه جنایی سال

ماجرای سرقت‌های خشن ۳ نوجوان اسیدپاش که به خشن‌ترین سارقان سال ۷۸ تبدیل شده‌اند هنگامی کلید خورد که آنها پس از فرار از خانه و آوارگی در خیابان‌های پایتخت، در یکی از پارک‌های جنوب تهران با یکدیگر آشنا شدند و تصمیم گرفتند باند سرقتی تشکیل دهند.

این ۳ نوجوان، در جریان سرقت‌های خشن خود،به‌عنوان مسافر خودروهای مسافرکش را کرایه می‌کردند و سپس درمکانی خلوت به راننده حمله ور شده و پس از آنکه وی را با چاقو مجروح می‌کردند، با پاشیدن اسید به سرو صورتش خودروی او را به سرقت می‌بردند.

در حالی که ۳ نوجوان خشن در جریان سرقت‌های خود هیچ ردی برجای نمی‌گذاشتند سرانجام بعد از مدت‌ها عملیات اطلاعاتی، ۲ هفته قبل در جریان ردگیری‌های پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

نوجوانان سارق د ر همان بازجویی‌های اولیه به سرقت از ۱۵ راننده با روش پاشیدن اسید اعتراف کردند و مدعی شدند سرقت‌ها را با دستور پیرمرد معتادی که به آنها جای خواب می‌داده رقم زده‌اند و آنها نیز در مقابل خودروهای مسروقه را در اختیار پیرمرد قرار می‌داده‌اند که وی بعد از اوراق کردن خودروها، سهم بسیار اندکی از فروش اموال مسروقه را به آنها می‌داده است.

نوجوانان خشن در بازجویی‌ها گفتند که پیرمرد نخستین بار اسید را به آنها داده و گفته است راننده‌ها با دیدن اسید بدون هیچ مقاومتی خودروشان را در اختیار آنها قرار می‌دهند و به این ترتیب آنها سرقت‌های خود را آغاز کرده‌اند که در ۴ مورد از اسیدپاشی‌ها، محلول اسید را مستقیما به سر و صورت طعمه‌هایشان پاشید‌ه‌اند و در ۱۱ مورد دیگر اسید را روی دست و پای آنها ریخته‌اند.

با این اطلاعات، عملیات پلیس برای دستگیری پیرمرد آغاز و وی هفته گذشته در خانه‌اش در اطراف شهریار دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

تماسی از سومین شاکی

در حالی که در نخستین روزهای انتشار خبر دستگیری این ۳ نوجوان، ۲ مرد جوان که طعمه‌ سرقت‌های آنها شده و صورتشان به شدت دچار سوختگی شده بود، به اداره آگاهی رفته و از ‌آنها شکایت کرده‌اند، سومین طعمه این باند نیز با پلیس تماس گرفت و از آنها شکایت کرد.

سرهنگ فضل علی- رئیس پایگاه ۵ آگاهی تهران- با بیان خبر اعلام شکایت سومین طعمه باند افزود: در جریان بازجویی‌ها، متهمان ازهمدست چهارمی دراجرای نقشه سرقت‌های خشن خود نام برده‌اند که عملیات دستگیری متهم فراری پرونده آغازشده است.

وی افزود: از دیگر شاکیان نیز خواسته می‌شود تا برای اعلام شکایت به پایگاه ۵ آگاهی پایتخت مراجعه کنند.

کد خبر 56362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز