چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: احتمال دارد دولت عراق بتواند در سال جاری میلادی مازاد بودجه‌ای معادل 79 میلیارد دلار (51 میلیارد یورو) داشته باشد.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، حسابرس‌های کنگره آمریکا اعلام کردند بیشتر حجم این حباب درآمدی به صادرات نفت مربوط می‌شود.

از این رو نمایندگان آمریکایی خواستار آن شدند تا دولت بغداد بابت بازسازی این کشور پرداخت‌های بیشتری داشته باشد و به قوت گذشته مورد حمایت آمریکا قرار نگیرد.

به گفته دیوان حسابرسی کنگره آمریکا (GAO) این بیلان شامل پول‌های خرج نشده سال‌های 2005 تا 2008 هم می‌شود. دلایل این حسابرسی علاوه بر افزایش قیمت نفت و در همین حال محصولات وابسته به آن در عراق، ناتوانی دولت برای اجرایی کردن طرح‌های بودجه‌ای عنوان شده است.

سناتور دموکرات کارل لوین (Carl Levin) این انتقاد را مطرح کرد که دولت عراق چندین میلیارد را ذخیره کرده است. به گفته وی، توجیه‌ناپذیر است که مالیات‌دهندگان آمریکا برای پروژه‌های هزینه پرداخت کنند که عراقی‌ها خودشان قادر به تامین مالی آن هستند.

مشکل در خرج پول
بنا به ارزیابی GAO دولت عراق به خاطر در اختیار نداشتن کارکنان باکفایت در خرج کردن پول مشکل دارد. پایدار شدن خشونت و نبردهای مداوم میان گروه‌های قومیتی از عوامل تضعیف دولت هستند.

کد خبر 59971

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز