چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه ورزشی: بیست‌و‌نهمین دوره بازی‌های المپیک از جمعه 17 مرداد در پکن پایتخت چین آغاز می‌شود.

مراسم افتتاحیه ساعت 20 به وقت محلی در ورزشگاه «آشیانه پرنده» افتتاح می‌شود و 5/3 ساعت به طول می‌انجامد. البته چینی‌ها قبل از آغاز رسمی مراسم، پیش مراسمی به‌مدت 75 دقیقه برگزار می‌کنند که طی آن آداب و سنن 28 استان این کشور به تصویر کشیده می‌شود.

در بخش اصلی مراسم افتتاحیه رئیس‌جمهوری چین سخنرانی می‌کند و ورزشکاران 205 کشور رژه می‌روند. جدا از میلیون‌ها بیننده تلویزیونی که در سراسر جهان از طریق تلویزیون شاهد مراسم افتتاحیه هستند، 160 هزار نفر نیز از نزدیک این مراسم را مشاهده می‌کنند.

مسئولان سازماندهی بازی‌های المپیک پکن اعلام کردند: کلیه بلیت‌های مسابقات رشته‌های مختلف به فروش رفته است. در مجموع 8/6 میلیون قطعه بلیتی که برای این رقابت‌ها در نظر گرفته شده بود، در اختیار تماشاگران قرار گرفته و تنها تعدادی از بلیت‌های مربوطه به رشته فوتبال فروش نرفته است.

گران‌ترین بلیت این بازی‌ها مربوط به مراسم افتتاحیه است که 645 دلار به فروش رفته و  به بازار سیاه راه یافته است.کاروان ورزشی ایران تاکنون در چندین گروه راهی پکن شدند و بخش دیگری از نمایندگان کاروان ورزشی ایران در آستانه مسابقات خود به تدریج وارد دهکده بازی‌های المپیک می‌شوند. بازی‌های المپیک از روز 18 مرداد آغاز و سوم شهریور خاتمه می‌یابد.

کد خبر 60022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز