پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

58 درصد مردم شهر تهران، مشکل برق و روشنایی معابر را به عنوان اولین مشکل محله خود عنوان کرده‌اند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شناسایی 3 هزار و 423 مشکل محلات تهران از طریق شورایاری ها گفت: مشکلات بهداشتی- درمانی، رفاهی و خدماتی، عمرانی و فنی و ترافیکی، علمی و آموزشی، مشکلات حقوقی، فرهنگی و هنری، اجتماعی و امنیتی، مشکلات مربوط به حوزه خدمات شهری، ورزشی و تفریحی و مشکلات مربوط به حوزه مذهبی و دینی را مشکلات کلی محلات تهران است.

به گزارش همشهری، رسول خادم گفت: 54 درصد محلات تهران مشکل توسعه فضای سبز، 51 درصد مشکل آسفالت خیابان‌ها و کوچه ها، 46 درصد نیز مشکل کمبود فضاهای فرهنگی و تجهیز این فضاها را به عنوان مشکلات اصلی خود برشمرده اند.

خادم افزود: اصلاح هندسی معابر (34درصد) ایجاد بازارهای میوه و تره بار (14 درصد)، ارتقاء خدمات پلیسی و انتظامی 04 درصد ، ساماندهی زباله (83 درصد) کمبود فضاهای ورزشی (63 درصد) و مشکلات آب و فاضلاب (53 درصد) از دیگر مشکلات اصلی محلات تهران است.

وی خاطرنشان کرد که این مشکلات در دور دوم نشست ستاد هماهنگی معتمدان محلات (شورایاری‌ها) که از آبان ماه آغاز خواهد شد مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که مدیریت شهری برای رفع آنها چه اقداماتی را می‌تواند انجام دهد.

خادم گفت: توسعه خطوط اتوبوسرانی و نظارت بر عملکرد آنها، ساماندهی وضعیت پیاده روها، نصب پل‌های عابر پیاده، جدول گذاری، تقاضا برای توسعه امکانات ورزشی در پارک ها، ساخت، توسعه و تجهیز مدارس، ساماندهی مشاغل مزاحم، نیاز به توسعه خدمات بهداشتی و درمانی و حل مشکلات ترافیکی محله از دیگر مشکلاتی است که به ترتیب اولویت از سوی شورایاری های محلات شناسایی و اعلام شده است.

نظارت بر کیفیت نان و ایجاد نانوایی ها، مقابله با ناهنجاری های اجتماعی، نیاز به ساخت و ایجاد بانک، صدور اسناد مالکیت و مجوزهای ساخت وساز، ایجاد سرویس های بهداشتی عمومی، تعیین تکلیف املاک واقع در طرح، توسعه مجتمع‌های فرهنگی و سینمایی، انجام پروژه‌های نیمه تمام و مشکل بافت های فرسوده نیز از دیگر مشکلات مطرح شده از سوی شورایاری‌ها به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گفت: 03 عنوان از 50 عنوان مشکل محلات مربوط به شهرداری است و بقیه نیز مشترک بین شهرداری و سایر دستگاه‌ها است و این امر بیانگر تأثیر فقدان مدیریت جامع شهری و تحمل هزینه ها و آسیب‌های جدی ناشی از آن است.

خادم همچنین از ارائه برنامه پیشنهادی بودجه سال 86 توسط شورایاری‌ها به مدیران شهری خبر داد و گفت: این برنامه اوایل آذر ماه به مدیران شهری اعلام می‌شود تا نسبت به پیش بینی بودجه شهرداری با در نظر گرفتن اولویت‌ها و مشکلات مردم اقدام کنند.

وی با اشاره به نقش شورایاری‌ها در کاهش مشکلات شهری گفت: تشکیل شورایاری‌ها تأثیر به سزایی در تغییر ادبیات مدیران شهری و پیگیری خواسته‌ها و تقاضای شهروندان تهرانی داشته است؛ به گونه‌ای که هم اکنون مدیریت شهری، محله محوری و شورایاری محلات را از رویکردهای اصلی خود بیان می‌کند.

کد خبر 6039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز