مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

زیرساخت‌های درمانی مازندران از زمان شیوع کرونا تا امروز با پیگیری‌های انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مسئولان این استان رشد قابل توجهی داشت که این افزایش زیرساخت‌ها یکی از عوامل موفقیت مازندران در کنترل سریع موج چهارم کرونا نسبت به سایر استان‌ها محسوب می‌شود.

برق بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که گسترش زیرساخت‌ها کمک زیادی به افزایش ضریب مهار کرونا در مازندران کرده است، به همشهری آنلاین گفت: خوشبختانه در سال گذشته اقدامات خوبی برای بهبود زیرساخت‌های درمانی مازندران انجام شد که علاوه بر اثرگذاری در موج‌های کرونا، سبب می‌شود پس از این دوران نیز خدمات درمانی بهتر و بیشتری به شهروندان مازندران ارائه شود.

سید عباس موسوی افزود: پارسال در مجموع بیش از ۳۱۱ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی و لوازم حفاظت فردی به مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه واگذار شد و در چرخه خدمت‌رسانی به شهروندان قرار گرفت. تحویل دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن به بیمارستان‌های خاتم‌الانبیا(ص) بهشهر، ۱۷ شهریور آمل، امام خمینی(ره) فریدونکنار و امام علی(ع) آمل، تأمین ۲۴ دستگاه اکسیژن‌ساز و دو تانک اکسیژن کرایوژنیک و تهیه بیش از هزار کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن بخشی از این اقدامات برای بهتر شدن خدمات درمانی در مازندران طی یک سال اخیر بود.

این مسئول با اشاره به نقش مهم خیران مازندران در تأمین زیرساخت‌های درمانی و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا طی یک سال اخیر خاطرنشان کرد: نیکوکاران مازندرانی در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی مازندران کمک کردند که صرف گسترش زیرساخت‌های درمانی این استان شد و اثرگذاری بالایی برای افزایش توان مقابله با کرونا در مازندران داشت.

وی اظهار کرد: علاوه بر این تجهیزات، صدها دستگاه شامل تجهیزات پزشکی در حوزه‌های مختلف درمانی به ارزش تقریبی ۱۳۰ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان نیز به مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد. ۱۳۹ دستگاه مانیتورینگ قلبی و ۱۰ مانیتور سانترال، ۱۰۸ ونتیلاتور ثابت و ۲۶ ونتیلاتور پرتابل، ۱۴۹ دستگاه BIPAP، ۵۲ تخت ویژه، ۵۱ الکتروکاردیوگراف و ده‌ها دستگاه و تجهیزات پزشکی دیگر نیز در اختیار این مراکز قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به وجود برخی کاستی‌ها بابت تأمین اکسیژن بیمارستان‌های مازندران در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا اظهار کرد: سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۳۶ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان، ۲۴ دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران خریداری شد که با تحویل این دستگاه‌ها ظرفیت تولید اکسیژن در این مراکز درمانی بیش از ۱۳ هزار لیتر در دقیقه افزایش یافت.

 موسوی افزایش سرعت اجرای پروژه‌های در حال ساخت درمانی مازندران پس از شیوع کرونا را نیز از نکات قابل توجه درمانی در دوران شیوع کرونا برای مازندران بیان کرد و افزود: پارسال ۱۴ پروژه مهم درمانی مازندران  با حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان‌های ساری، آمل، فریدونکنار، نور، قائمشهر، گلوگاه، بهشهر، رامسر، چالوس، نوشهر و محمودآباد به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۵۷۵ تخت به تخت‌های فعال بیمارستانی مازندران و ۳۱ هزار و ۲۸۰ متر مربع به مساحت زیرساخت‌های درمانی این استان افزوده شد. ۸ پروژه درمانی دیگر نیز در شهرستان‌های ساری، تنکابن، بهشهر، عباس‌آباد و قائمشهر در حال اجراست که با بهره‌برداری از آن‌ها ۱۹ هزار و ۴۸۰ متر مربع به مساحت زیرساخت‌های درمانی استان و ۸۰ تخت دیگر به تخت‌های بیمارستانی مازندران اضافه می‌شود.

این مسئول با اشاره به نقش مهم خیران مازندران در تأمین زیرساخت‌های درمانی و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا طی یک سال اخیر خاطرنشان کرد: در ابتدای شیوع غافلگیر کننده ویروس کرونا کشور به خاطر تحریم‌های ناجوانمردانه با مشکلات اقتصادی مواجه بود و به همین دلیل بسیاری از تجهیزات پزشکی در کشور علاوه بر گران شدن، کمیاب هم شد. اما با کمک‌های مردمی و تلاش دولت کاستی‌ها در بخش تجهیزات پزشکی برای تشخیص و درمان در مراکز بهداشت و درمان استان احساس نشد.

موسوی افزود: نیکوکاران مازندرانی پارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب نقدی و اهدای تجهیزات درمانی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران کمک کردند که برای جبران کمبودهای دانشگاه برای مقابله با همه‌گیری کرونا صرف گسترش زیرساخت‌های درمانی این استان شد و اثرگذاری بالایی برای افزایش توان مقابله با کرونا در مازندران داشت.

کد خبر 604483

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha