سازمان ناظر دارویی انگلیس روز جمعه اعلام کرد واکسن کرونای تولید شده بوسیله شرکت‌های فایزر و بیونتک را پس از اقدامات مشابه در آمریکا و اتحادیه اروپا برای استفاده در افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله تایید کرده است.

pfizer

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این سازمان اعلام مرد اکنون «کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی» (JCVI) انگلیس باید تصمیم بگیرد تا تلقیح واکسن به این گروه سنی را وارد برنامه توزیع واکسن انگلیس کند.

تزریق واکسن فایزر به کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله قبلا در آمریکا آغاز شده است و فرانسه و آلمان نیز در حال طرح‌ریزی برای شروع عرضه این واکسن به این گروه سنی در ماه جاری هستند.

وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی انگلیس اعلام کرد هنگامی که JCVI در این باره تصمیم گرفت، بیانیه‌ای جدیدی در این باره اعلام خواهد کرد.

از طرف دادن واکسن به افراد کم‌سن‌تر در کشورهای ثروتمند در حالی که بسیاری از کشورهای دیگر جهان منتظر دریافت دوزهای واکسن کرونا برای افراد سالمندتر و آسیب‌پذیرتر هستند، نگرانی‌هایی را برانگیخته است. سازمان جهانی بهداشت از کشورهای ثروتمند خواسته است تا واکسن‌هایش را به جای زدن به کودکان به برنامه جهانی کواکس اهدا کنند.

                                                      

کد خبر 605533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha