همشهری آنلاین: مقتدا صدر رهبر جریان صدر از طرفداران خود خواست با امضای سند "پیمان و بیعت "متعهد شوند که به مبارزه نظامی و فرهنگی با اشغالگران برخیزند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبر گزاری العراق، صدر در بیانیه‌ای که شیخ اسعد‌الناصری به نیابت از وی در خطبه‌های دیروز (25 مرداد) نماز جمعه در مسجد کوفه قرائت کرد؛ از طرفدارانش خواست که برای آزادی سرزمین‌های مسلمین و بویژه عراق از وجود اشغالگران و استعمارگران در هر نقطه‌ای از جهان، از طریق مبارزه و مقاومت نظامی و یا از طریق جهاد و مقاومت فرهنگی تلاش کنند.

در این سند عهد و پیمان که به امضای صدر رسیده، آمده است: من همه مسلمانان و به ویژه مردم عراق را برادر خود می خوانم و تعرض به خون و جان و اموال و ناموس آنان تا روز قیامت حرام است.

در این بیانیه آمده است؛ اشغالگران، کافران، ناصبی‌ها و استعمارگران دشمنان من هستند که با آنها مذاکره و صلح نمی‌کنم و تا زمانی که زنده‌ام با آنها نشست و برخواست نخواهم کرد.

بنابر این گزارش، سند پیمان و بیعت علاوه بر کوفه در بغداد نیز توزیع شد.

 شیخ صلاح العبیدی، سخنگوی رسمی جریان صدر گفت: این سند درصدد پررنگ کردن جنبه عبادی مبارزه است و این سند زمانی منتشر شده است که هم اکنون مقوله سیاست، همه زندگی عراقی‌ها را به خود معطوف داشته است.

این سند خواهان تاکید بر مبارزه با اشغالگران تا زمان ادامه اشغال است و دعوتی عمومی برای همه مردم عراق برای رسیدن به وحدت و یکپارچگی است.

العبیدی تاکید کرد جمع آوری امضاها برای این سند آغاز شده و اماکن نزدیک به دفاتر صدر به این قضیه اختصاص داده شده است .

از سوی دیگر هزاران نفر از مردم شهرک صدر بغداد نیز پس از نماز جمعه در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی در این کشور دست به تظاهرات زده و مخالفت خود را با توافقنامه امنیتی مشترک عراق و آمریکا اعلام کردند.

تظاهرکنندگان با برافراشتن پرچم عراق به طرفداری از صدر و عقب نشینی هرچه سریعتر نیروهای آمریکایی از عراق شعارهایی سر دادند.

کد خبر 60747

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز