سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه شهری: مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به الزام اختصاص درصدی از زمین در کاربری‌های مختلف به فضای سبز گفت:

به ازای تامین فضای سبز و حفظ و نگهداری از آن در ساختمان، درصدی از عوارض پسماند یا بهای خدمات تخفیف داده می‌شود و درصورتی که درصد بیشتری از فضای سبز در ساختمان تامین شود، میزان درصد تخفیف نیز بیشتر می‌شود.

فرزان شیروان بیگی، مدیرکل تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی شهرداری تهران، با اشاره به طرح الزام تامین حداقل متراژ زمین به‌عنوان فضای سبز گفت: متأسفانه در طرح جامع قدیم باید درصدی را در کاربری‌های مختلف به فضای باز اختصاص می‌دادند، اما هیچ ضابطه‌ای برای اینکه این فضا، فضای سبز باشد، نبود.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 5 میلیون متر مربع پروانه ساختمانی صادر می‌شود، افزود: اگر قرار باشد هیچ درصدی از این متراژ، فضای سبز نباشد، به‌زودی مشکلات زیست‌محیطی بیشتری برای تهران ایجاد می‌شود.

شیروان بیگی خاطر نشان کرد: خوشبختانه این مورد در طرح جامع وارد شد و به تایید شورای شهر نیز رسید و اختصاص درصدی از زمین در کاربری‌های مختلف به فضای سبز الزامی شد.

وی افزود: برای تسهیل در کار شهروندان این اختیار داده شد تا تامین این فضا در سطح، بدنه، ارتفاع و یا در بام ساختمان لحاظ شود.

شیروان بیگی با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته شده برای این کار اظهار داشت: به ازای تامین فضای سبز و حفظ و نگهداری از آن، درصدی از عوارض پسماند یا بهای خدمات تخفیف داده می‌شود و درصورتی که درصد بیشتری از حد مشخص فضای سبز تامین شود، میزان درصد تخفیف بسیار بیشتر می‌شود.

کد خبر 61027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز