حتماً تا حالا یا شنیدی یا خودت تجربه کردی که «بدقول تر از کابینت سازها نداریم!!» اگر واقع بین باشیم، باید بگم که همه کابینت سازها بدقول نیستن. اما اینقدر این روزها تعداد کابینت سازهای بدقول زیاد شده که افراد خوش قول دیگه به چشم نمیان!

image-20210628112707-1.jpeg

اما واقعاً این طور نیست، مثلاً آمار نظرسنجی از مشتریان یک شرکت فعال در حیطه ساختمان رو در زیر ببین...

اگه فکر میکنی همه کابینت سازها بدقول هستن، به نمودار زیر نگاه کن:

۶ راه حل تضمینی برای خَلاصی از بدقولی کابینت سازها!

نمودار بالا چی میگه؟

· ۳۲% از مشتریان سلام ساختمان امتیاز ۱۰ دادن، یعنی حتی مجریان پروژه شون رو زودتر از زمانی که در قرارداد ذکر شده تحویل دادن.

· ۶۲% از مشتریان نمره بین ۷ تا ۱۰ دادن، یعنی از خوش قولی کابینت ساز راضی بودن.

· بصورت سختگیرانه، مشتریانی که نمره زیر ۷ دادن رو مشتریان ناراضی در نظر گرفتم، با این وجود درصد این افراد خیلی پایینه و کمتر از ۶% از مشتریان نمره کمتر از ۷ به خوش قولی مجریان دادن.

نکته: البته علاوه بر خوش قولی، سلام ساختمان در مورد قیمت کابینت و کیفیت اجرا هم نظرات مشتریان رو جمع آوری میکنه.

اما حالا بریم سراغ اصل مطلب؛ راز این ۹۴% رضایت چیه؟؟

راه حل‌های سلام ساختمان برای پیشگیری از بدقولی کابینت سازها چیست؟

خبر خوشحال کننده اینه که این راه حل ها خیلی ساده است و به راحتی اجرا میشن. اما چیزی که مهمه اینه که همه این راه‌حلها پیشگیرانه هستن، یعنی قبل از عقد قرارداد باید به فکر اجرای این راه حل‌ها باشی تا بعداً پشیمون نشی...

راه حل ۱: سالی که نکوست از بهارش پیداست!

 در اولین ارتباطت با کابینت ساز دقت کن، چون همون اول میتونی نشانه هایی پیدا کنی که بدقول یا خوش قول بودنِ مجری رو تشخیص بدی.

مثلاً همون اولین باری که کابینت ساز برای بازدید حضوری میاد، دقت کن ببین سر وقت میاد، یا تأخیر داره؟ دلیل موجهی برای تأخیرش داره یا بهانه میاره؟؟

موضوع دیگه ای که میتونی بهش توجه کنی، انجام تعهدات کابینت ساز قبل از قرارداد هست. معمولاً اینجوریه که بعد از اندازه گیری ها کابینت ساز چند روز وقت میخواد که قیمت تمام شده پروژه رو اعلام کنه یا طراحی انجام بده. برای تحویل این موارد زمان خاصی تعیین کن و ببین کابینت ساز به موقع تحویل میده یا نه؟!

راه حل ۲: آزموده رو آزمودن خطاست!

بله دیگه، وقتی میشه از تجربه مشتریان قبلیِ کابینت ساز استفاده کرد و خوش قول یا بدقول بودنش رو تشخیص داد، چه کاریه که خودت ریسک کنی؟

البته قبول دارم که پیدا کردن مشتریان، مخصوصاً مشتریان ناراضی سخته، اما اینم چاره داره!

چاره ش اینه از سلام ساختمان کمک بگیری. بیش از ۳۰۰ کابینت ساز از سراسر ایران عضو "سلام ساختمان" هستن. وظیفه سلام ساختمان اینه که با توجه به نیاز مشتریان و بر اساس مشاوره تلفنی رایگانی که انجام میشه، مناسب ترین کابینت ساز رو معرفی کنه.

نکته جذاب اینه که میتونی نظر مشتریان قبلیِ هر کابینت ساز رو در پروفایل اون ببینی و علاوه بر این، سلام ساختمان یک سیستم نظارت داره که در ۳ مرحله از مشتریان در مورد کابینت سازی که بهشون معرفی شده نظرسنجی میکنه.

حضور کابینت سازها در مجموعه سلام ساختمان وابسته به همین نظرات مشتریان است.

راه حل ۳: کار از محکم کاری عیب نمیکنه!

مهمترین پیشنهادم همین راه حل ۳ هست: یعنی عقد قرارداد درست حسابی!

اگه تأخیرات برات مهمه، حتما یک بند در قرارداد اضافه کن با عنوانِ "جریمه تأخیر". در این بند مشخص میکنی که مجری به ازای هر روز تأخیر (بدون دلیل موجه) باید چقدر جریمه بپردازه. برای دریافت نمونه قراردادهای کابینت و کمد روی لینک زیر کلیک کن:

دانلود قرارداد کابینت و کمد

البته در قرارداد تعهدات شما برای پرداخت مبالغ پیش پرداخت هم شفاف میشه، چون همونطور که میدونی هر گونه تأخیر در پیش پرداخت ها باعث تأخیر در تحویل نهایی میشه.

راه حل ۴: آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب!!

عزیز من نذار آب از سر کابینت ساز بگذره!! یعنی چی؟

یعنی همون اوایل تأخیرات، پیگیری کن ببین چه خبره. الکی صبر نکن. مثلاً سلام ساختمان همیشه به مشتریان خودش میگه:

"اگه کابینت سازی که ما بهتون معرفی کردیم تأخیر داره، همون اول به پشتیبان خودتون اطلاع بدین. لطفاً الکی چند روز صبر نکنین و نذارین خیلی دیر بشه!"

۶ راه حل تضمینی برای خَلاصی از بدقولی کابینت سازها!

راه حل ۵: با تغییر ذهنیتت دنیات تغییر میکنه!

آخرین موضوع اینه که بیاین کمی خوش بین باشیم و بپذیریم که همه کابینت سازها افراد بدقولی نیستن. ۹۴% رضایت مشتریان سلام ساختمان داره همین رو نشون میده. فقط کافیه راه حل‌های ساده ای که بالا گفتم رو انجام بدی و بعدش از تغییر جذابی که در خونه ت اتفاق میفته لذت ببری....

اگرم میخوای در مورد موضوعات فنی، قراردادی و حتی قیمت روز انواع کابینت و کمد اطلاعات کسب کنی، تیتر بعدی رو بخون.

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد کابینت و کمد چیکار کنیم؟

با کلیک روی لینک زیر، میتونی درخواستت رو برای دریافت مشاوره رایگان یا معرفی کابینت ساز و دکوراتور ثبت کنی. در کمتر از ۲۴ ساعت کارشناسان سلام ساختمان باهات تماس میگیرن و به همه سوالاتت بصورت رایگان پاسخ میدن:

مشاوره رایگان و قیمت روز کابینت در شهر شما

۶ راه حل تضمینی برای خَلاصی از بدقولی کابینت سازها!

کد خبر 610696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha