همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت بر ضرورت استفاده بهتر از منافع نفتی تاکید کرد و خواستار آن شد که بهره گیری از این موهبت الهی به کاهش کار و تولید در کشور منجر نشود

به گزارش مهر، آیت‌الله اکبرهاشمی رفسنجانی  در دیدار با اعضای کمیته اجرایی همایش نفت، توسعه و دموکراسی با استقبال از این ابتکار توسط بخش خصوصی، نفت را یکی از ذخایر طبیعی که موهبتی بزرگ برای کشورمان به شمار می‌رود دانست و گفت: نباید اجازه داد تا این موهبت الهی به کاهش کار و تولید در کشور منجر شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تدوین سیاستهای کلی نظام و برنامه توسعه پنجم در بخش‌های مختلف نفت، سرمایه گذاری مناسب، برنامه‌ریزی هدفمند و ارتباط قوی با واحدهای دانشگاهی و تحقیقاتی را در رسیدن به این امر مهم ضروری دانست و نگاه به آینده نفت و بهره برداری از اندیشه‌های متفکران بین‌المللی در این همایش را مورد تاکید قرار داد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر استفاده بهتر از منافع نفتی و توجه به جایگزین‌های آن به‌ویژه دانش گداخت هسته‌ای که قابلیت برگشت ناپذیری نیز دارد گفت: در این زمینه نیاز به یک برنامه‌ریزی هدفدار، بلند مدت با تعیین اولویت‌ها و هماهنگی با بخشهای مختلف علمی و اجرایی داریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به جوان بودن دانش گداخت هسته‌ای تاکید کرد: نباید اجازه دهیم فاصله ما با کشورهای پیشرو در این علم زیاد شود.

در ابتدای این جلسه برگزار کنندگان همایش نفت، توسعه و دموکراسی که از سوی بنیاد باران به مناسبت یکصدمین سالگرد اکتشاف نفت در ایران در نیمه دوم آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود، گزارشی از برنامه‌ها، فعالیتها و اقدامات انجام شده به ویژه پیرامون مسائل نفت و جامعه مدنی و فرهنگ را به اطلاع رساندند

کد خبر 61118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز