جمعه ۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران از مرگ یک مرد 75 ساله در تهران بر اثر ابتلا به وبا خبر داد

دکتر علی رمضان‌خانی در گفت و گو با ایلنا، با اعلام این خبر گفت: اگر مسئولان هشیار نباشند وبا در شهریور ماه مشکل ساز خواهد شد. وی در خصوص متوفی گفت که وی به غیر از ابتلا به وبا دچار عارضه قلبی و ضعف جسمانی نیز بوده است.


دکتر رمضان‌خانی ماه شهریور را به عنوان زمان پیک بیماری وبا عنوان و اظهار کرد: از این پس باید مردم در رعایت بهداشت فردی و مسئولان در اتخاذ راه های مقابله با این بیماری بیشتر دقت کنند تا با بحران مواجه نشویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال  که "آیا از سلامت منابع آبی تهران می‌توان اطمینان حاصل کرد؟" گفت: سلامت آب تهران صد در صد است و تا کنون هیچ گونه آلودگی انگلی در آنها مشاهده نشده است.

رمضان‌خانی در عین حال سلامت آب رودخانه‌ها را که در شهرهای اطراف تهران به عنوان منابع آب شرب استفاده می‌شوند، به طور کامل تایید نکرد و گفت: تعدادی از روستاهای اطراف تهران نیز تحت کنترل "آبفا"ی روستاها نیستند.

او به تعداد دقیق این روستاها اشاره‌ای نکرد و یادآور شد: البته تعداد آنها به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد اما همین هم تهدیدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد اظهارات برخی کارشناسان که برخی مزارع سبزیجات اطراف تهران با فاضلاب آبیاری می‌شوند نیز اظهار کرد: این موضوع را تایید یا تکذیب نمی‌کنم اما آبیاری مزارع مناطقی که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند، به این روش انجام نمی‌شود اما از سایر مناطق اطلاعی ندارم.

این در حالی است که چندی پیش ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی کشور نسبت به شیوع وبا و بیماریهای اسهالی و روده‌ای در اثر استفاده از صیفی‌جات پرورش یافته با آب فاضلاب، هشدار داده و به یکی از رسانه‌ها گفته بود: آبیاری مزارع سبزی در جنوب تهران با آب فاضلاب انجام می‌شود.

امسال به دنبال بروز خشکسالی شیوع وبا در کشور افزایش یافته به طوری که تا کنون74 نفر در کشور به بیماری وبا مبتلا شده‌اند که چهار نفر آنها به علت درمان دیرهنگام جان خود را از دست دادند.

کد خبر 61197

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز