دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۴:۳۹
۰ نفر

آتوسا رقمی: شاید باورتان نشود، اما مسئولان المپیک 2012، که قرار است در لندن برگزار شود، از خیلی پیش از اینها شروع کرده‌اند به برنامه‌ریزی.

از همین حالا معلوم است که از ماه فوریه تا می این سال، نمایشگاهی از آثار نقاش معروف انگلیسی، «لوسین فروید»، با عنوان «نمایشگاه ملی نقاشی چهره (پرتره)»، برگزار خواهد شد.

   این هنرمند پرکار، که در برلین آلمان به دنیا آمده، اما از سال 1947 میلادی در انگلستان زندگی و کار کرده است، عادت دارد به سراغ دوستان، افراد خانواده و حتی هنرمندان نقاش دیگر برود و از چهره آنها نقاشی بکشد. برای همین هم مجموعه‌ای نقاشی از چهره افراد مختلف، مشهور و غیر مشهور دارد.

نقاشی لوسین فروید از چهره خودش. در نگاه اول، نقاشی‌های فروید جذاب نیستند، شاید حتی ناخوشایند هم باشند، اما او در کارهایش، نگاه خاصش را به روح آدم‌ها و چیزها نشان می‌دهد و ما را با این نگاه تازه‌، آشنا می‌کند

گاز- 1997، یکی ‌از نقاشی‌های لوسین فروید

   این نمایشگاه برای طرفداران این هنرمند، ارزش زیادی دارد. از نظر مدیر«نمایشگاه ملی نقاشی چهره انگلستان»، دعوت از یکی از بزرگ‌ترین هنرمندان جهان، که همه دنیا او را می‌شناسند و خواهان آثارش هستند، برای این که به مناسبت المپیک2102 نمایشگاهی از آثارش برپا کند، فکری عالی بوده است. زمانی که فروید به او پاسخ مثبت داده او از هیجان به خود لرزیده!

   نقاشی‌های چهره فروید، هفت دهه زمانی را در بر می‌گیرند و نمایش آنها، نمایشگاهی استثنایی را شکل می‌دهد.

کد خبر 61567

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز