تزریق واکسن کرونا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون تهران براساس برنامه زمان‌بندی گروه‌های سنی واجد شرایط انجام می‌شود.

واكسن

همشهری آنلاین_حسن حسن‌زاده:  اگر در گروه سنی تزریق واکسن قرار دارید یا از افراد واجد شرایط تزریق واکسن هستید، برای اینکه در روز تزریق واکسن با مشکلات و دردسرهای کمتری روبه‌رو شوید لازم است به مواردی مثل مراجعه به این مراکز پس از دریافت پیامک واکسیناسیون و رعایت برخی نکات بهداشتی توجه کنید. در این صفحه به بهانه بازگشایی سامانه ثبت‌نام واکسن کرونا برای متولدین سال ۱۳۴۰ و قبل از آن به مهم‌ترین نکات پیش و پس از تزریق واکسن، نشانی مراکز تجمیعی تعیین شده برای تزریق واکسن در مناطق یک، ۲ و ۳ پرداخته‌ایم.  

  • نکاتی که باید پس از تزریق واکسن رعایت کنید

 حتماً تا ۲۰ دقیقه پس از تزریق واکسن در محل بمانید و اگر علائمی داشتید به مراقب‌های بهداشتی گزارش دهید.  
 در صورت داشتن علائمی مثل تب، درد در محل تزریق، بدن‌درد، سردرد، لرز، درد چشم، تهوع و کوفتگی بدن نگران نباشید. این علائم پس از ۴۸ ساعت برطرف می‌شوند.   اگر علائمی داشتید می‌توانید با اطلاع و توصیه پزشک و مراقب سلامت از تب‌برها و مسکن ساده استفاده کنید.  
 اگر در محله تزریق واکسن احساس درد داشتید می‌توانید با قرار دادن پارچه تمیز و خنک درد را کاهش دهید.   حتی پس از تزریق واکسن هم ماسک زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراموش نکنید.  
 اگر پس از تزریق واکسن علامت‌های شدید داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید. هرچند بروز این علائم بسیار نادر است.   حتماً شماره تماس مرکز تزریق واکسن را یادداشت کنید تا اگر سؤالی داشتید با مراقبان سلامت مرکز در میان بگذارید.  

  • نکاتی که باید در روز تزریق واکسن رعایت کنید

کجا واکسن بزنیم؟ |نکاتی برای پیش و پس از تزریق واکسن کرونا

 در روز تزریق واکسن حتماً کارت ملی را به همراه داشته باشید و به مسئولان مراکز بهداشت ارائه دهید.   هنگام مراجعه به مراکز واکسیناسیون، رعایت اصول بهداشتی را جدی بگیرد و از حضور در تجمع پرهیز کنید.  
 در روز تزریق واکسن، لباس گشاد و مناسب بپوشید تا تزریق به راحتی انجام شود.   پیش از رفتن به مرکز واکسیناسیون، سوابق پزشکی، حساسیت‌ها و بیماری‌های خاص خود را در ذهن بسپارید و پیش از تزریق واکسن با مراقب سلامت در میان بگذارید.  
 پیش و پس از تزریق واکسن برای کاهش علائم احتمالی نیاز به مصرف هیچ دارویی نیست.   سالمندان در روز تزریق واکسن حتماً یک همراه داشته باشند.  

چطور برای تزریق واکسن نوبت بگیریم؟  
 براساس تأکید مسئولان وزارت بهداشت، برای ثبت‌نام واکسیناسیون نیاز نیست به مراکز بهداشتی مراجعه کنید. برای جلوگیری از تجمع در مراکز واکسیناسیون و پیشگیری از ابتلا به کرونا تا دریافت پیامک واکسیناسیون منتظر بمانید.  
 اگر نوبت تزریق واکسن گروه سنی شما رسید کافی است در مهلت تعیین شده در سایت سلامت به نشانی salamat.gov.ir ثبت‌نام کنید تا پیامک و نوبت واکسیناسیون برای شما ارسال شود.  
 در همین سایت پس از وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای، شهر محل سکونت خود را ثبت و پس از آن یکی از مراکز واکسیناسیون را انتخاب کنید و تا دریافت پیامک نوبت واکسیناسیون منتظر بمانید.  

تزریق واکسن بدون نوبت امکان‌پذیر است؟  
هرگز بدون نوبت به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنید. برای جلوگیری از ازدحام در مراکز واکسیناسیون حتماً ثبت‌نام کنید و تا دریافت پیامک منتظر بمانید. براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای افرادی که بدون نوبت به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند، تزریق واکسن انجام نخواهد شد.  

  • نشانی مراکز 

تجمیعی واکسیناسیون شمال تهران

  •  منطقه ۱

مجموعه فرهنگی، تاریخی نیاوران
خیابان باهنر، میدان شهید باهنر، ورودی مجموعه نیاوران

  • مجتمع دانشگاهی ولایت

بلوار ارتش، میدان قائم(عج)، خیابان خندان، ورودی غربی مجتمع دانشگاهی ولایت

  • باشگاه ورزشی‌الزهرا(س)

آسمان، بلوار یادگار امام(ره)، خروجی بلوار فرحزادی

  • فرهنگسرای ملل

قیطریه، بلوار کاوه، خیابان روشنایی، خیابان روشنگر

  •  منطقه ۲

بهاران
مرزداران، شهرک ژاندارمری، خیابان ایثار، کوچه سهیل

  • سوله مدیریت بحران منطقه ۲

بزرگراه یادگار امام(ره)، مسیر شمال به جنوب، تقاطع ایثارگران شمالی

  •  منطقه ۳

ستاد مدیریت بحران طالقانی
میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از مدرسه جنب بوستان طالقانی، خیابان سرو

  • موزه دفاع مقدس

داودیه، بزرگراه حقانی، خیابان سرو

  • دانشگاه‌الزهرا(س)

ده ونک، خیابان شهید مجیدپور، ۱۰۰‌متر پایین‌تر از میدان ونک، جنب کلینیک دانشگاه‌الزهرا(س)

کد خبر 615706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha