مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید خواهد بود، گفت: در برخی نقاط کشور طی ۵ روز آینده با وقوع رگبار و رعد و برق مواجه خواهیم بود. 

رگبار - باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا (پنج‌شنبه و جمعه) به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در برخی نقاط جنوب و غرب کرمان، جنوب و شرق بوشهر، جنوب فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان پتانسیل رشد ابرهای جوششی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت وجود دارد. 

وی افزود: طی ۵ روز آینده به تناوب در ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، شرق گیلان، تهران و سمنان و جمعه و شنبه (۲۹ و ۳۰ مرداد) در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات اردبیل نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه تاکید کرد: از شنبه تا اواسط هفته آینده با توجه به شمالی شدن جریان هوا در استان‌های ساحل خزر، به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات، بارش باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، طی ۵ روز آینده وزش باد شدید است که گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی ۳ روز آینده مواج است.

حداقل و حداکثر دمای پایتخت در ۲ روز آینده

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران جمعه (۲۹ مرداد) صاف گاهی وزش باد در بعدازظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۳۰ مرداد) صاف تا نیمه‌ابری در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 

کد خبر 621447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha