مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

معاون درمان علوم پزشکی گیلان، از فعال شدن ۲۰ مرکز واکسیناسیون در شهرستان رشت برای تزریق دوز دوم خبر داد.

واکسن کرونا - واکسیناسیون

دکتر انوش دهنادی مقدم، با تاکید بر ورود ۳۶ هزار دوز جدید واکسن کرونا به استان گیلان به همشهری آنلاین بیان کرد: زنان باردار یکی از گروه های پرخطر در دوران شیوع کرونا هستند. لذا واکسیناسیون زنان باردار در سطح کشور و استان گیلان از چند روز گذشته آغاز شده و در هر شهرستان یک مرکز واکسیناسیون مجزا برای زنان باردار در نظر گرفتیم که می توانند از طریق تماس با ۴۰۳۰ از مکان آن جهت مراجعه و تزریق واکسن آگاه شوند.

وی ادامه داد: وضعیت کرونایی استان گیلان همچنان قرمز است و طی شبانه روز گذشته ۴۵ بیمار فوت کرده و بیش از ۳۵۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

دهنادی‌مقدم از بستری بودن بیش از ۱۹۵۰ بیمار کرونایی در سطح استان گیلان خبر داد و افزود: نزدیک به دو هزار بیمار سرپایی نیز در حال دریافت درمان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۲۶۱ بیمار را بدحال و بستری در بخش های مراقبت های ویژه و آی. سی. یو دانست و اضافه کرد: همچنان باید پروتکل های بهداشتی از جمله ماسک زدن و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۵ هزار نفر را واکسینه خواهیم کرد، گفت: همه افرادی که دوز اول را دریافت کرده اند، تا پایان هفته دوز دوم را نیز تزریق خواهند کرد و از شنبه هفته آینده تزریق دوز اول از سر گرفته می شود.

کد خبر 622355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha