همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم.

پیگیری و پاسخ

همشهری آنلاین:  ابوذر چهل امیرانی:   در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری از تجهیزات شهری و آباد نگه داشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود، آن را به مسئولان ذیربط اطلاع دهیم تا نسبت به حل آنها اقدام کنند. در این صورت شهروند مسئولی خواهیم بود و به تبع آن مسئولان نیز پاسخگو خواهند شد. راه‌های زیادی برای اعلام مشکلات و نیازهای شهری وجود دارد که یکی از آنها اعلام نواقص به سامانه ۱۳۷ است. در کنار این سامانه، شما می‌توانید با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ هم تماس بگیرید و خبرنگاران همشهری محله را در جریان این مشکلات قرار دهید تا به مسئولان اعلام کنیم و پاسخ آنها را بشنویم.

پـیگیری از ما ، پـاسخ از مسئولان

  • اتوبوس‌های منطقه رسیدگی می‌خواهد

با وجود شیوع ویروس کرونا و استفاده بیشتر شهروندان از خودروهای شخصی، تعداد زیادی از ساکنان منطقه ۱۷ از اتوبوس برای رسیدن به محل کار خود استفاده می‌کنند. با این وجود، تعداد اتوبوس‌ها در این منطقه کم است و مسافران زیادی مجبورند کنار هم بایستند که این مشکل در آغاز و پایان روز بیشتر دیده می‌شود. متأسفانه صندلی برخی از اتوبوس‌ها هم مناسب نیست و نیاز به ترمیم دارد. همچنین صندلی‌ها نیازمند شست وشو هستند. رسیدگی به وضعیت اتوبوس‌ها، صندلی‌ها و ضد عفونی مرتب آنها در شرایط اپیدمی کرونا امری ضروری است و باید توجه جدی به این موضوع شود.
مصطفی حسین‌خانی، ساکن محله زهتابی

پـیگیری از ما ، پـاسخ از مسئولان
سعید سراج/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۷
  • پاسخ مسئول

ضد عفونی مستمر اتوبوس‌ها
وضعیت اتوبوس‌ها در ۲ مسیر پر تردد منطقه ۱۷ بهبود پیدا کرده و به تعداد اتوبوس‌ها اضافه شده است. خط محله بهاران از ۹ دستگاه به ۱۳ دستگاه اتوبوس و خط شهید فتحی از ۸ دستگاه به ۱۲ دستگاه اتوبوس افزایش پیدا کرده است که منجر به کاهش ازدحام مسافران در اتوبوس‌ها و رفاه حال شهروندان می‌شود. پارگی صندلی‌ها برطرف و ۸ دستگاه اتوبوس در خط بهاران و ۷ دستگاه اتوبوس در خط شهید فتحی هم صندلی‌شویی شده‌اند. همه اتوبوس‌ها طبق زمانبندی مشخص به کارواش اعزام و صندلی‌های فایبر با مواد ضد عفونی‌کننده نانو به‌طور مستمر گندزدایی می‌شود. با این اقدامات شاهد بهبود وضعیت اتوبوس‌های منطقه هستیم، اما از مسافران هم درخواست همکاری برای مراقبت از ناوگان حمل‌ونقل عمومی داریم.
 

پـیگیری از ما ، پـاسخ از مسئولان

  • به آسفالت کوچه‌های ناحیه ۳ توجه کنید

فعالیت‌های عمرانی و شهری زیادی در محله‌های منطقه ۱۷ در حال انجام است و هنگام عبور از خیابان‌ها، نیروهای شهری را در حال آسفالت و ساخت نهرهای جدید می‌بینیم. این کارها به رفت‌وآمد بی‌دغدغه مردم کمک قابل توجهی می‌کند و امیدوارم چنین فعالیت‌هایی در محله‌ها و معابر ناحیه ۳ هم انجام شود. این ناحیه به نوعی ورودی منطقه ۱۷ به حساب می‌آید و همه روزه خریداران زیادی برای تهیه در و پنجره آلومینیومی به خیابان شهید برادران حسنی می‌آیند. خیلی از کوچه‌ها و خیابان‌های این ناحیه هم سال‌ها پیش آسفالت شده و لازم است در این خصوص هم اقدام شود.
ناهید مصطفی‌پور، ساکن قلعه‌مرغی

پـیگیری از ما ، پـاسخ از مسئولان
سعید مرادی، شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۷
  • پاسخ مسئول

بهسازی معابر ناحیه ۳
بهسازی معابر ناحیه ۳ با هدف‌ تردد آسان شهروندان درحال انجام است.
در این عملیات با تلاش نیروهای اجرایی ۱۳۷ و همکاری اداره خدمات شهری ناحیه، جابه‌جایی و نصب دریچه‌های جدید همراه با چارچوب در حال انجام است که این اقدام ضمن جلوگیری از ایجاد مشکل برای عابران و خودروها، مانع از آبگرفتگی نهرها می‌شود.
چنین‌کاری در خیابان شهید برادران حسنی در تقاطع خیابان ابوذر انجام شد. با هدف بهسازی معابر ناحیه ۳، لکه‌گیری آسفالت هم در محله‌ها و کوچه‌ها و خیابان‌ها ادامه دارد و تاکنون این اقدام در خیابان شهیدان حسنی، تقاطع بزرگراه شهید چراغی، کوچه‌های شهید کلانتری، شهید علی‌نژاد، شهید رستمی و... انجام شده است. این عملیات عمرانی ادامه دارد.
 

پـیگیری از ما ، پـاسخ از مسئولان

  • فضاهای سبز مناسب‌سازی شود

حدود ۲ سال بود که به خاطر شیوع ویروس کرونا به بوستان‌های منطقه نمی‌رفتم. فرزندم مدام بهانه‌گیری می‌کرد و ناچار شدم جمعه گذشته او را به بوستان بهاران ببرم. خوشبختانه این بوستان فضای وسیعی دارد و خانواده‌ها مجبور نیستند با فاصله کمی از یکدیگر بنشینند. با این وجود در زمین بازی بچه‌های زیادی دیدم که در نوبت سوار شدن به وسایل بازی بودند که لازم است تعداد این وسایل افزایش پیدا کند. متأسفانه تعداد نیمکت‌ها و آبخوری‌ها هم نسبت به تعداد مراجعان کم بود و خیلی‌ها مجبور شدند روی چمن‌ها بنشینند. این کارها سبب از بین رفتن فضاهای سبز می‌شود و باید اقدامی در این‌باره انجام شود.
مریم سلطان‌بیگی، ساکن خیابان سجاد جنوبی

پـیگیری از ما ، پـاسخ از مسئولان
 محمدرضا افخم، معاون خدمات شهری شهردار منطقه ۱۷
  • پاسخ مسئول

افزایش تجهیزات بوستان‌ها
تجهیزات بوستان‌های منطـقه ۱۷ افزایـــــش ۱۰ درصدی نسبت به گذشته پیدا کرده است. این فعالیت در ۱۰ ماه اخیر انجام شده و اکنون ۳ هزار و ۸۷۴ نوع تجهیزات در بوستان‌های منطقه وجود دارد. به‌عنوان مثال در ۱۰ ماه گذشته ۱۹۷ نیمکت، ۱۱۰ سطل پسماند، ۳۵ نیمکت بدون پشتی، ۳ نیمکت خانواده، ۳ چشمه آبخوری، ۷ میز شطرنج و ۱۰ گلدان در بوستان‌ها نصب یا ساخته شده است. اکنون ۶۰ آبخوری، حدود یک هزار و ۳۰۰ سطل پسماند و ۲ هزار و ۵۰۰ نیمکت در بوستان‌ها وجود دارد که به استفاده بهینه شهروندان از فضاهای سبز کمک قابل توجهی می‌کند. این فعالیت‌ها ادامه دارد و در صورت اجرای طرح‌های توسعه محله‌ای و ساخت پاتوق‌های محله، نصب تجهیزات آنها نیز انجام می‌شود.
 

پـیگیری از ما ، پـاسخ از مسئولان

  • سرعت نهرسازی را افزایش دهید

یکی از مشکلات کوچه‌ها و خیابان‌های منطقه ۱۷ آبگرفتگی آنها در زمان بارش باران است، به‌طوری که در این مواقع آب‌های سطحی به جای سرازیر شدن به نهرهای آب و کانال‌ها وارد خانه اهالی می‌شود و آنها را به دردسر می‌اندازد. خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری به این موضوع توجه شده و در بسیاری از معابر شاهدیم که نیروهای شهرداری مشغول جمع‌آوری نهرهای قدیمی و ساخت نهرهای جدید هستند. با توجه به تعداد زیاد کوچه‌ها و خیابان‌های منطقه ۱۷، لازم است این کار با سرعت بیشتری انجام شود و با دعوت از پیمانکاران زبده شاهد بروز این مشکل در زمستان نباشیم.
بختیار خواجوی، ساکن محله بلورسازی

پـیگیری از ما ، پـاسخ از مسئولان
 داود لطفی، شهردار منطقه ۱۷
  • پاسخ مسئول

ساخت ۱۰ کیلومتر نهر در سال جاری
عملیات ایجاد شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی در معابر محله‌های مختلف منطقه ۱۷ درحال انجام است و از ابتدای مهر سال گذشته تا خرداد امسال ۸ کیلومتر و ۴۷۰ متر طول شبکه آب‌های سطحی ساخته شده است. این طرح همچنان در قالب طرح‌های توسعه محله‌ای ادامه دارد و برنامه‌ریزی شده در سال جاری ۱۰ کیلومتر دیگر ایجاد شود. تاکنون نزدیک به ۲ کیلومتر و ۵۰۰ متر طول از این شبکه به نتیجه رسیده و به عبارتی ۲۵ درصد کارها انجام شده است. این طرح در خیابان‌های شهید آقانوری، مهمان‌نوازان، خدام حسینی، یکتا ثانی و کوچه‌هایی از خیابان‌های شهید قدرت پاکی، فریدون احمدی، علی‌اکبر زاهد، طاهری، مسجد، زمزم (غلامرضایی)، آقایاری و کنار گذر پل قلعه‌مرغی اجرا شده است.
 

کد خبر 622378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha