همشهری آنلاین: دبیر کمیته ملی تغذیه مکمل مدارس، از آغاز توزیع بسته‌های تغذیه مکمل بین دانش‌آموزان سراسر کشور از 13 مهر ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمید یعقوبی‌فر با اعلام این خبر که امسال برای اولین بار در برخی استان‌های کشور به صورت پایلوت و در حد اعتبارات ابلاغی، همراه با شیر، نان غنی‌شده نیز در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود، افزود: نان‌های غنی‌سازی شده بر اساس مواد مورد نیاز هر استان که توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی تشخیص داده شده، تهیه می‌شوند و از طریق مناطق آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که مقاطع ابتدایی و راهنمایی تحصیلی و همچنین مهدهای کودک یارانه‌بگیر دولت، مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست سازمان بهزیستی و مدارس شبانه‌روزی اعم از راهنمایی و متوسطه، تحت پوشش دریافت شیر استرلیزه و نان غنی‌سازی شده رایگان قرار می‌گیرند، اعتبارات توزیع نان غنی‌سازی شده بین دانش‌آموزان سراسر کشور را 26 میلیارد تومان و اعتبارات توزیع شیر رایگان را 148 میلیارد و 820 میلیون تومان عنوان کرد.

دبیر کمیته ملی شیر و نان غنی‌سازی شده مدارس، همچنین با اعلام این که با افزوده شدن مهدهای کودک به این طرح در سال جاری، در مجموع بیش از 12 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش تغذیه مکمل قرار می‌گیرند، از منتفی شدن ورود مستقیم مدارس به طرح دریافت تغذیه مکمل از طریق حساب‌های شخصی بانک کشاورزی به دلیل مشکلاتی که برای مدارس در بر داشت خبر داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش در توضیح این اقدام، گفت: قراردادهای این طرح توسط استان‌ها منعقد شده و بر آن اساس، تغذیه مکمل دانش‌آموزان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

کد خبر 62310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز