شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

حسین سبحانی‌نیا* مفاد یک تا 6 معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) حق بهره‌مندی از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را به همه کشورها اعطا کرده است،

اما چند روز پیش شاهد بودیم که نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهوری فرانسه تحت‌تأثیر القائات رژیم صهیونیستی و تعلقاتی که به این رژیم اشغالگر دارد، به‌خود جرأت داد تا در منطقه خاورمیانه ایران را متهم به پیگیری برنامه هسته‌ای نظامی کند.

عملکرد سارکوزی تا‌کنون نشان داده است که به‌دلیل وابستگی از ناحیه مادرش به صهیونیست‌ها و مسائلی که در گذشته نیز بارها مطرح شده است، به رژیم اشغالگر قدس تعلق خاطر دارد؛

علاوه بر این، گویا بی‌اطلاعی و آگاه نبودن از قوانین ان‌پی‌تی و مقررات بین‌المللی و درک نکردن آنها، دلیل دیگر اظهارات اخیر وی بوده  است.

ادعای نظامی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران‌‌ بارها و بارها به وسیله رژیم اشغالگر قدس، آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی مطرح شده است، اما طرح این موضوع در منطقه خاورمیانه و در کشور سوریه، با هدف سوء‌استفاده از رابطه همواره دوستانه این کشور اسلامی با ایران صورت گرفته است.

روابط ما با سوریه هرگز با مشکل مواجه نبوده و شاید از نگاه سارکوزی این رابطه خوب بتواند امکان میانجی‌گری سوریه را برای تلطیف روابط تهران با غرب فراهم کند.

باید به این موضوع توجه داشت که تلاش رئیس‌جمهوری فرانسه در سوریه و طرح موضوع ایران در مباحثات دیپلماتیک خود در این کشور، موجب تحریک فضای منطقه می‌شود و در حقیقت، صرفا نوعی خوش‌خدمتی برای آمریکا و رژیم‌صهیونیستی است‌.

* نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس

کد خبر 62662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز