مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران از بروز برخی نگرانی‌ها در بین رانندگان تاکسی در مورد جریمه اعمال شده بر مالیات بر درآمد آنان از سوی سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد.

حسین تیموری کرمانی گفت: سازمان امور مالیاتی اخیرا اقدام به اعمال جریمه سنگین دیرکرد مالیات بر درآمد رانندگان تاکسی کرده است و این موضوع با توجه به اینکه رانندگان تاکسی عموما از اقشار با درآمد پایین جامعه هستند ، موجب بروز نگرانی هایی شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی گفت: مالیات بر درآمد رانندگان تاکسی سالانه 20 هزار تومان است و سازمان امور مالیاتی کشور در تاریخ 9 تیرماه در نامه‌ای به سازمان تاکسیرانی ابلاغ کرده که تمامی رانندگان تاکسی شهر تهران باید تا 31 تیرماه مالیات خود را پرداخت کنند و در غیر اینصورت حداقل 300 هزار تومان جریمه برای هر راننده در نظر گرفته می‌شود.

وی توضیح داد: موضوع ابلاغ این مالیات بر درآمد از دو جهت دارای اشکال است. اولا سازمان تاکسیرانی رابطه کارگر و کارفرمایی با رانندگان ندارد و  رانندگان در استخدام سازمان تاکسیرانی نیستند و سازمان امور مالیاتی خود می‌بایست اوراق مالیاتی را به رانندگان تسلیم کند و ثانیا در صورتی که سازمان تاکسیرانی نیز اقدام به ابلاغ اوراق مالیاتی به رانندگان می‌کرد قطعا این امر در مدت زمان تعیین شده به 85 هزار راننده تاکسی فعال در تهران میسر نبود.

تیموری افزود: بر اساس ماده 203 از فصل 8 قانون نیز اوراق مالیاتی باید به شخص مودی ابلاغ شود و رسید آن نیز اخذ شود و هر گاه به مودی دسترسی پیدا نشد، باید اوراق مالیاتی در محل سکونت یا محل کار او به یکی از بستگان یا مستخدمین وی ابلاغ شود مشروط بر آن که به نظر مامور ابلاغ سن ظاهری اشخاص برای تمیز اوراق و اهمیت اوراق مورد ابلاغ کافی بوده و بین مودی و شخصی که اوراق را دریافت می‌کند تعارض در منفعت وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: بر اساس این قانون سازمان امور مالیاتی کشور باید تمامی این مراحل را خود طی می‌کرد و ابلاغیه‌ها را به تک تک رانندگان ارائه می‌کرد. با این وجود سازمان تاکسیرانی با در اختیار گذاشتن آما رو اطلاعات و آدرس رانندگان و همچنین اعلام اطلاعیه‌ای در این زمینه در رادیو و تلویزیون به سازمان امور مالیاتی کمک کرده است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی از سازمان امور مالیاتی خواست با توجه به اینکه بر اساس قانون اوراق مالیاتی به رانندگان تسلیم نشده و عده زیادی از آنها حتی از این موضوع خبر هم نداشته‌اند و با عنایت به اینکه رانندگان تاکسی از جمله اقشار خدوم و با درآمد پایین جامعه هستند، در جریمه‌های اعمال شده تجدید نظر شود.

تیموری افزود: سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در این راستا مذاکرات و تلاش‌هایی را صورت داده است که امیدواریم با همکاری سازمان امور مالیاتی این مشکل مرتفع شود.

کد خبر 62717

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز