سال‌هاست برای حمایت از کودکان‌کار دغدغه دارد. بیش از ۲ دهه از عمرش را داوطلبانه در مؤسسات و انجمن‌های حمایت از حقوق کودکان فعالیت کرده تا از مهارت و دانشش برای ساختن آینده‌ روشن‌تر برای این کودکان مایه بگذارد.

کودکان آسیب پذیر

«مهری میرزایی» مدرک کارشناس ارشد روان‌شناسی دارد. او در این ۲ دهه صدها کودک آسیب‌پذیر را به زندگی عادی سوق داده و با کمک والدین این کودکان و مؤسسات و نهادهای خیریه کمک‌حالشان بوده است.

می‌گوید: «از ۲۰ سال پیش تا امروز تلاش کرده‌ام با برگزاری جلسات و کارگاه‌های مهارت زندگی و آموزش مسائل مرتبط با بلوع به دختران جوان، ترس‌ها، مشکلات و موانع پیش‌رو آنها برای رسیدن به موفقیت در تحصیل و زندگی را از بین ببرم.»

میرزایی از ۶ سال پیش به‌صورت داوطلبانه با مؤسسه رویش نهال جوان فرحزاد همکاری می‌کند تا با کمک مسئولان این مرکز آینده‌ای روشن‌تر برای کودکان‌کار و کودکان آسیب‌پذیر فرحزاد بسازد.

او می‌گوید: «طی ۲ سال اخیر بیشتر کلاس‌های آموزش مهارت‌های زندگی و جلسات مشاوره را به‌صورت آنلاین یا تلفنی برگزار کرده‌ام تا این وقفه مشکلات کودکان آسیب‌پذیر را بیشتر نکند. مشکلات اقتصادی خانوارها، کار فرزندان برای تأمین معیشت خانواده، ترس‌ها و اضطراب‌ها از مهم‌ترین مشکلات این کودکان است و من می‌خواهم در حد توانم باری از روی شانه‌های آنها بردارم.»

کد خبر 629489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha