مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

ولادیمیر سینگلازوف که در زندگی خود ۲۶ رکورد شکسته و سال ۱۹۹۱ قوی‌ترین مرد روسیه شده بود، چند روز پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در ۶۱ سالگی از دنیا رفت.

ولادیمیر سینگلازوف قوي‌ترين مرد روسيه

به گزارش همشهری آنلاین، سینگلازوف پس از چند روز دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا به کما رفت و سرانجام در شهر یلیتس در ۴۰۰ کیلومتری جنوب مسکو قربانی کووید-۱۹ شد و درگذشت. او به دلیل داشتن قدرت زیاد و همزمان انعطاف بدنی بالای خود بسیار محبوب و مشهور بود. خواهر ولادیمیر هم که به کرونا مبتلا شده بود، درست یک روز پیش از برادر قدرتمندش جان داده بود.

سنگلازوف در آخرین سال حکومت شوروی سابق در مراسم افتتاحیه رقابت‌های قهرمانی وزنه‌برداری این کشور در ۱۹۹۰ قدرتنمایی کرد و بسیار شناخته شد. او به مجموعه‌ای به نام تئاتر قدرت پیوست که گروهی از قدرتمندترین افراد روسیه بودند و در این کشور و بخش‌هایی از اروپا برای نشان دادن قدرت و انعطاف بدن خود برنامه اجرا می‌کردند.

این مرد قدرتمند در دوران اوج خود ۲۶ رکورد جهانی ثبت کرد و نامش دو بار در بخش مربوط به وزنه‌برداری در حالت‌های مختلف وارد کتاب رکوردهای جهانی گینس شد. سنگلازوف در ۲۰۰۹ قدرتمندترین مرد روسیه لقب گرفت اما به دلیل مشکلی که در پای خود داشت، بسیار زودتر از آنچه گمان می‌رفت با دنیای قهرمانی وداع کرد.

کد خبر 630811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha