به گزارش همشهری، این رویداد باردیگرنشان داد که عدم پاسخ به نیاز عمومی برای خدمات تلفن همراه که به یک کالای ضروری در جامعه امروز تبدیل شده است به انباشته شدن تقاضا در این بخش منجر شده و همچنان خدمات ارایه شده ناکافی است.بسیاری از متقاضیان با تماس تلفنی مکرر و پیاپی با روزنامه همشهری و دیگر رسانه ها و مرکز 118 خواهان راهنمایی برای نحوه دریافت سیمکارت بودند و مراکز دولتی و غیر دولتی به صورت غیرمستقیم به کارکنان این اپراتور تبدیل شده بودند.تلفن این شرکت نیز به دلیل تماس های مکرر مردم یا بطور کامل اشغال بود و یا پاسخ دهنده ای نبود.یک مقام مسئول شرکت ایرانسل در گفتگو با خبرنگار ما اظهار امیدواری کرد که مشکلات روز اول توزیع بزودی رفع شود.
کاهش قیمت سیمکارت
با آغاز توزیع سیمکارتهای 150 هزارتومانی قیمت سیمکارتها اپراتور اول دربازار تا 50 هزارتومان کاهش یافت وپیشبینی میشود با ادامه توزیع سیمکارتهای اپراتور دوم این کاهش ادامه یابد. براساس اظهارات یک مسئول روابط عمومی شرکت ایرانسل توزیع سیمکارتها تا زمان پایان عرضه 350 هزار سیمکارت ادامه پیدا میکند و پس از یک وقفه کوتاه مدت کارتوزیع سیمکارت های این شبکه بار دیگر آغاز میشود. دیروز همچنین اعلام شد که تا سه ماه دیگر امکان ارتباط شبکه تلفن اعتباری تالیا در سراسر کشور با ایجاد امکان رومینگ آن با شبکه اپراتور اول فراهم میشود و این شبکه نیز میتواند در سراسر کشور خدمات خود را گسترش دهد.شبکه تلفن اپراتور دوم نیز در صورت ارائه خدمات طبق تعهد قرادادی تا پایان سال جاری امکان استفاده از رومینگ شبکه اپراتور اول را به دست می آورد.به این ترتیب در صورت پیش فروش سیمکارت توسط اپراتور اول در سال جاری قیمتهای آن نیز باید متناسب با تحولات رخداده کاهش یافته و تا نزدیک 150 هزار تومان کاهش یابد.