دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

گروه ورزشی: هیچکس نمی‌توانست او را بابت خوشحالی‌اش در این لحظات سرزنش کند.

رافا بنیتس که از زمان آمدن به آنفیلد در سال 2004 همواره مغلوب منچستریونایتد شده بود، سرانجام توانست لذت ویژه پیروزی در دربی شمال غرب لیگ برتر را تجربه کند. مربی اسپانیایی پس از پایان بازی به درون زمین رفت و با هر چند نفر که می‌توانست دست داد. این لحظه بزرگی برای او و لیورپول بود که بابت شکست‌های پرشمار مقابل یونایتد با گام‌های نامطمئنی وارد زمین شد. وقتی تنها پس از 3 دقیقه منچستریونایتد به گل رسید، هواداران آنفیلد به این فکر فرو رفتند که باید نهمین بازی بدون پیروزی مقابل رقیب قدیمی را تحمل کنند ولی لیورپول در  غیاب تورس و جرارد، دو ستاره‌اش که روی نیمکت بودند توانست با جنگندگی بازیکنانش به ویژه ماسکرانو بازی را در اختیار بگیرد و به یک پیروزی روحیه‌بخش برسد.

بازی با هنرنمایی برباتوف خرید 30 میلیون پوندی منچستریونایتد شروع شد که در 5 دقیقه اول همه توپ‌ها به او ختم می‌شد و با پاسی دیدنی، سازنده گل توز هم بود. ولی پس از آن او به همان بازیکن کم‌تحرک تاتنهام تبدیل شد. فان‌درسار در دقیقه 27 و روی دومین اشتباه بزرگش شوت منحرف شده آلونسو را به پای وز براون کوبید تا بازی به تساوی برسد. در دقیقه 77 نوبت گیگز بود که در محوطه جریمه توپ را از دست بدهد و همین توپ به رایان بابل تازه‌وارد رسید تا گل پیروزی را به ثمر برساند. در دقایق باقیمانده باز هم این لیورپول بود که با فرارهای سریع بابل خطرساز می‌شد و ویدیچ روی یکی از این حملات با گرفتن کارت زرد دوم اخراج شد.

فرگوسن که به ندرت از مردانش در محافل عمومی انتقاد می‌کند، این بار خشمش را پنهان نکرد: «ما دو گل بد خوردیم و شما چنین انتظاری از منچستریونایتد ندارید. دفاع ما روی هر دو گل ضعیف بود. وقتی مردم خلاصه بازی را از تلویزیون ببینند، فکر می‌کنند که این یک تیم دسته چهارمی است که اینگونه دفاع می‌کند.» خبر بد دیگر برای فرگوسن مصدومیت مایکل کریک بود که بازی لیگ قهرمانان مقابل ویارئال را از دست می‌دهد. بنیتس هم پس از اولین پیروزی‌اش مقابل فرگوسن که لیورپول را به رده دوم فرستاد، از اهمیت روانی این موفقیت گفت: «هنوز زود است که از صدرنشینی و قهرمانی صحبت کنیم. ما تلاش‌مان را انجام می‌دهیم، ولی مهمتر از رتبه ما در جدول، وضعیت خوب روحی تیم است.»

جنگ ثروتمندان

برای هواداران سیتی که بعضی از آنها با ظاهر عربی به ورزشگاه آمده بودند، گل دقیقه سیزدهم روبینیو روی یک ضربه ایستگاهی، نوید شروعی رویایی را می‌داد. ولی مردان اسکولاری با 3 گل جواب دندان‌شکنی دادند و مشخص شد که سیتی تا جریان‌سازشدن و تغییر سلسله مراتب لیگ‌برتر راه درازی در پیش دارد. تنها 3 دقیقه پس از گل گرانترین بازیکن تاریخ لیگ برتر، کاروالیو بازی را به تساوی کشاند. در نیمه دوم چلسی شروع بهتری داشت و با گل زیبای لمپارد در دقیقه 53 پیش افتاد. پس از آن مهاجمین سیتی چند موقعیت خوب برای زدن گل تساوی را از دست دادند، ولی آنلکا چنین اشتباهی نکرد و در دقیقه 69 با زدن گل سوم نشان داد که نسبت به تیم سابقش ترحمی ندارد.

سکولاری پس از پیروزی تیمش در یکی از گرانترین مسابقات تاریخ که چلسی را در صدر جدول حفظ کرد، گفت: «باید به بازیکنانم تبریک بگویم، چراکه تا آخرین لحظه برای پیروزی تلاش کردند. ما 5 یا 6 موقعیت داشتیم و 3 گل زدیم. پس از اینکه عقب افتادیم، خیلی مهم بود که زود گل بزنیم چراکه اعتماد به نفس را به ما بازگرداند.» او همچنین درباره روبینیو که پیش از این قرار بود به چلسی بپیوندد، گفت: «برای او خوشحالم که گل زد، ولی خوشحال‌ترم که ما 3 گل زدیم.» چلسی هفته بعد در حالی میهمان منچستریونایتد است که جان‌تری در این بازی اخراج شد و باشگاه لندنی درصدد است تقاضای فرجام کند.

سیتی هم بدشانس بود که در اولین بازی‌اش پس از مالکیت جدید باشگاه، با چلسی روبه‌رو شد. ولی مارک هیوز با وجود این شکست نسبت به آینده تیمش ناامید نیست: «نمی‌خواهم بگویم که این بازی، واقعیت‌ها را نشان داد. ما دقیقاً می‌دانیم که در چه مرحله‌ای از مسیر پیشرفت‌مان قرار داریم. ما در روزهای اول کار هستیم و می‌دانستیم چلسی حریف بسیار دشواری خواهد بود.»

هت‌تریک آدبایور

آرسنال با پیروزی 4 بر صفر در خانه بلکبرن به رده سوم رسید. آدبایور که در 3 بازی قبلی گلی نزده بود، با زدن 3 گل، ستاره آرسنال در این بازی بود. تئو والکات هم که با زدن 3 گل به کرواسی، ستاره انگلیس در مرحله مقدماتی جام‌جهانی بود در این بازی هم بسیار مؤثر و سازنده گل اول برای فان‌پرسی بود. ونگر پس از بازی اعتراف کرد که می‌خواسته به والکات استراحت بدهد، ولیبه دلیل مصدومیت سمیر نصری مجبور به استفاده از او شده است.

بحران نیوکاسل

نیوکاسل پس از استعفای کیگان، در خانه با نتیجه 2 بر یک مغلوب تیم تازه‌وارد هال‌سیتی شد. هزاران نفر از هواداران باشگاه، در سنت جیمز پارک و سطح شهر در حمایت از کیگان خواستار جدایی مایک اشلی مالک باشگاه شدند. این پیروزی به هال‌سیتی کمک کرد تا با 7 امتیاز از 4 بازی به رده چهارم صعود کند و شگفتی‌ساز شود. دیگر پدیده این فصل لیگ‌برتر فولام است که با پیروزی 2 بر یک مقابل بولتون 6  امتیازی شد و با یک بازی کمتر در رده ششم ایستاد. وستهم هم در حالی که زولا، سرمربی جدیدش بازی را از سکوها تماشا می‌کرد، در خانه وست‌برام با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد.

کد خبر 63379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز