رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران طی امروز (۱۵ آبان) در ۲۳ استان خبر داد.

باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: امروز (۱۵ آبان) در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان، استان‌های مرکزی، قم، غرب اصفهان، شرق لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: امروز (۱۵ آبان) کاهش نسبی دما در حدود ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد در این مناطق انتظار می‌رود و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

ضیاییان افزود: فردا (۱۶ آبان) در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های واقع در غرب و مرکز کشور بارش کاهش می‌یابد و در جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت. در این روز در جزایر واقع در خلیج فارس نیز افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دوشنبه (۱۷ آبان) بارش در جنوب غرب کاهش می‌یابد و در استان‌های فارس، شرق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان، کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی وقوع رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: سه‌شنبه (۱۸ آبان) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد پدیده حاکم خواهد بود و در ارتفاعات کرمان و هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد. چهارشنبه (۱۹ آبان) نیز جوی پایدار در کل کشور استقرار خواهد داشت و در اواخر وقت با نفوذ جریان‌های شمالی روی غرب دریای خزر، بارش در اردبیل و گیلان آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ آبان) ابری همراه با مه رقیق، گاهی بارش باران و به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه (۱۷ آبان) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۶ و ۱۷ آبان) بندرعباس با دمای ۳۲ و۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور پیش‌بینی می‌شود. سردترین مرکز استان‌های کشور نیز امروز (۱۵ آبان) اراک، قزوین، کرج و همدان با دمای ۸ درجه سانتیگراد هستند و اراک فردا (۱۶ آبان) نیز با دمای ۹ درجه سانتیگراد این شرایط را تجربه خواهد کرد.
 

کد خبر 636064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha