چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: منچستریونایتد که امشب میزبان ویارئال است، می‌خواهد اولین تیمی باشد که در لیگ قهرمانان به دو قهرمانی متوالی می‌رسد.

میلان در سال 1990 و زمانی که این مسابقات با نام جام قهرمانان اروپا برگزار می‌شد توانست به دو قهرمانی متوالی برسد، ولی از فصل 93-1992 که این مسابقات با فرمول جدید و با نام لیگ قهرمانان برگزار می‌شود، هیچ تیمی نتوانسته از قهرمانی‌اش دفاع کند.

فرگوسن در این مورد می‌گوید: «این که هیچ تیمی نتوانسته در دو فصل متوالی قهرمان شود، نشان می‌دهد که این چه کار سختی است. ولی من واقعاً باور دارم که شانس زیادی برای این کار داریم.» فرگوسن معتقد است که منچستریونایتد به اندازه نامش نتوانسته در اروپا افتخار کسب کند و حالا وقت جبران است: «پیروزی در فینال مسکو بسیار مهم بود، چراکه بین عناوین باشگاه و جایگاهی که در فوتبال اروپا داریم، تناسبی وجود ندارد.»

ولی منچستریونایتد با آمادگی فعلی، نمی‌تواند به سومین قهرمانی اروپا فکر کند. این تیم از
3 بازی نخست تنها 4 امتیاز کسب کرده و شنبه پس از 5 سال با نتیجه 2 بر یک مغلوب لیورپول شد. فرگوسن ضعف تیمش در این بازی را می‌پذیرد: «احتمالاً به جز فردیناند، هیچ بازیکن دیگری خوب بازی نکرد. ولی رسم فوتبال این است که خودتان را بالا بکشید. این بار در لیگ قهرمانان بازی می‌کنیم، در گروه خوبی هستیم و فکر می‌کنم بخت زیادی برای صعود داریم.»

مایکل کریک برای این بازی مصدوم و پل اسکولز محروم است. پاتریس اورا هم به دلیل بیماری ممکن است توان بازی نداشته باشد. کریس رونالدو هم در کنار تیم تمرین می‌کند و آماده بازی است، ولی بعید است که فرگوسن او را در ترکیب اصلی قرار دهد.

ویارئال، نایب‌قهرمان فصل گذشته لالیگا، آخرین تیم اروپایی است که توانسته در اولدترافورد از منچستر امتیاز بگیرد. پس از تساوی بدون گل دو تیم در فصل 2006-2005، منچستریونایتد در این مسابقات در خانه به 12 پیروزی متوالی رسیده است. ویارئال در فصل جدید هم شروع نسبتاً خوبی داشته و در پایان هفته دوم 4 امتیازی است. پلگرینی در باره پیروزی یکشنبه شب تیمش در زمین دپور می‌گوید: «بدون شک پیروزی و نمایش تیم مقابل دپور به ما اعتماد
 به نفس خوبی برای سفر به منچستر داد. در خانه مدافع عنوان قهرمانی شروع سختی داریم ولی ما هم تیم مهمی هستیم و باید برای پیروزی تلاش کنیم.» ویارئال فعلاً دو گلزن اصلی تیمش یعنی نیهات و جوزپه روسی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

بازگشت دشوار یووه

یوونتوس پس از 2 سال به لیگ قهرمانان بازمی‌گردد و امشب میزبان زنیت سن‌پترزبورگ، قهرمان فصل گذشته جام یوفا است. ابهام بزرگ در خط حمله یووه است، چراکه با بهبودی ترزگه و دل‌پیرو، این تیم‌ 4 مهاجم آماده دارد. رانیری در پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل اودینزه از زوج آمائوری و یاکینتا استفاده کرد و ترزگه در نیمه‌دوم به زمین رفت، ولی دل‌پیرو نیمکت‌نشین بود. با این حال مربی یووه می‌گوید که همچنان به این مهاجم 33 ساله اعتقاد دارد: «نظر من نسبت به او تغییر نکرده و می‌دانم که او یک قهرمان بزرگ است. ما با آمائوری قرارداد بستیم، چون می‌دانیم او می‌تواند در کنار هر 3 مهاجم ما بازی کند.»

زنیت هم این هفته تیم ترک گروژنی را با نتیجه 4 بر یک شکست داد و حالا با یک بازی کمتر در رده هفتم لیگ روسیه قرار دارد. رومن شیرکف، هافبک ملی‌پوش زنیت مانند فاتح، تک‌مهاجم ترک و لیاهو، مهاجم کره‌ای برای این بازی مصدوم هستند. ادووکات پس از پیروزی
 2 بر یک ماه گذشته تیمش مقابل منچستریونایتد در سوپرجام اروپا می‌گوید که تیمش آماده بازی در لیگ قهرمانان است.

در دیگر بازی گروه H رئال‌مادرید میزبان تیم گمنام بیت بورسیف نماینده بلاروس است. با این حال شوستر پس از پیروزی دشوار 4 بر 3 مقابل نومانسیا نگران تعداد زیاد گل‌های خورده تیمش است: «گل‌هایی که روی ضربات ایستگاهی خوردیم مرا نگران می‌کند. آن مسابقه برای ما مثل یک پوست موز بود و باید وقتی جلو هستیم، بیشتر مراقب باشیم. مشکل ما این است که نمی‌توانیم آهنگ بازی را تنظیم کنیم.» شوستر درباره حریف امشب می‌گوید: «بر روی کاغذ این آسانترین حریف ماست ولی باید محتاط باشیم.»

احتمال غیبت نصری

لیون با مربی جدیدش کلود پوئل می‌خواهد این‌بار طلسم شکست در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را بشکند، ولی قبل از آن باید بتواند از گروه نسبتاً دشوار F صعود کند. لیون که در فصل جدید هم صدرنشین لیگ فرانسه است، امشب میزبان فیورنتینا خواهد بود. این تیم در سری A شروع خوبی نداشته و پس از 2 بازی تنها یک امتیاز دارد، ولی پراندلی بازیکنان خطرناکی مانند موتو و جیلاردینو دارد که می‌توانند برای لیون دردسرساز شوند. بایرن هم پس از بازگشت به لیگ قهرمانان، میهمان استوابخارست است. بایرن شنبه توانست در خانه کلن با 2 گل تونی و تک‌گل پودولسکی به پیروزی برسد. استوا هم که مانند بایرن در رده دوم لیگ کشورش قرار دارد، شنبه توانست تیم میانه جدولی فارون را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد.

آرسنال که این هفته در لیگ‌برتر در خانه بلکبرن به پیروزی پرگل 4 بر صفر رسید، در اولین بازی میهمان دیناموکیف است. تنها مصدوم آرسنال، سمیر نصری پس از غیبت در بازی شنبه ممکن است امشب هم غایب باشد.

یوری سمین، سرمربی دینامو می‌گوید که با وجود هت‌تریک آدبایور در بازی شنبه با او یارگیری نفر به نفر انجام نمی‌دهد: «قبل از این هم توانایی‌های او را می‌دانستیم ولی با او یارگیری نفر به نفر انجام نمی‌دهیم. او به همه جای زمین سر می‌زند و در هر منطقه یکی از بازیکنان ما مراقب او خواهد بود.»

کد خبر 63611

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز