شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

گروه ورزشی: لیگ قهرمانان اروپا پنجشنبه‌شب قرعه‌کشی شد و لیورپول در سخت‌ترین گروه قرار گرفته است.

 قهرمان سال 2005 این مسابقات مانند سال گذشته مارسی را در کنار خود می‌بیند و علاوه بر آن باید به مصاف آیندهوون، قهرمان هلند و آتلتیکومادرید برود. فیل تامپسون، بازیکن سابق لیورپول به سایت اختصاصی باشگاه می‌گوید: «خیلی مهم است که شروع خوبی داشته باشیم. فصل گذشته از 3 بازی اول تنها یک امتیاز گرفتیم و این بار باید بهتر عمل کنیم.» لیورپول اما صعود به لیگ قهرمانان را مدیون درک کویت است که چهارشنبه‌شب در آنفیلد در دقیقه 117 موفق شد تک‌گل دو بازی رفت و برگشت را مقابل استاندارد لی‌یژ، قهرمان بلژیک به ثمر برساند.

بنیتس،‌ پس از این بازی در تمجید از مهاجم هلندی‌اش گفت: «باید کویت را تحسین کنیم، چون گاهی مردم اشتباه او را خیلی بزرگ می‌کنند. ولی دیدید که او 120 دقیقه به سختی تلاش کرد.» با این قرعه فرناندو تورس فرصت خواهد داشت به ویسنته کالدرون، ورزشگاهی که فوتبال را از آنجا شروع کرد، بازگردد. آتلتیکو مادرید انگیزه زیادی داشت که پس از11 سال به لیگ قهرمانان بازگردد و به همین دلیل چهارشنبه شب در این ورزشگاه شالکه را با 4 گل شکست داد. زوج فورلان و آگرو (2 گل) در این بازی زننده 3 گل بودند و مشخص شد که آتلتیکو از مدعیان جدی صعود از این گروه خواهد بود. اریک گرتس، سرمربی مارسی اعتراف می‌کند که تیمش در گروه دشواری قرار گرفته است.

مارسی فصل گذشته در آنفیلد لیورپول را با یک گل شکست داد، ولی در خانه با 4 گل مغلوب شد. گرتس که 3 سال سرمربی آیندهوون بوده و از این تیم هم شناخت کاملی دارد، می‌گوید: «در اصل، لیورپول مدعی اصلی گروه D است. فکر می‌کنم که آتلتیکو هم تیم قدرتمندی است. آیندهوون هم به راحتی قهرمان هلند شده و نباید این تیم را دست‌کم گرفت. آنها هر سال در این تورنمنت حاضرند و تجربه اروپایی بالایی دارند. با این وجود صعود غیرممکن نیست، ولی کار سختی داریم.»

نبرد بریتانیایی

منچستریونایتد، مدافع عنوان قهرمانی هم با سلتیک قهرمان اسکاتلند، ویارئال و آلبورگ قهرمان دانمارک همگروه است. یونایتد و سلتیک در فصل 2007-2006 هم در مرحله گروهی با هم بازی کردند که سلتیک پس از پیروزی یک بر صفر در خانه در اولدترافورد با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد. دیوید جیل، مدیر اجرایی یونایتد درباره این دوئل تمام بریتانیایی می‌گوید: «آخرین رویارویی دو تیم هم اتفاق باشکوهی بود. هر دو باشگاه هواداران پرشوری دارند و منتظر این بازی هستیم.» در این مراسم همچنین کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ قهرمانان انتخاب شد. او به خاطر 8 گلی که در این مسابقات به ثمر رساند، عنوان بهترین مهاجم را هم از آن خود کرد. پیتر چک، جان تری و فرانک لمپارد، 3 بازیکن چلسی هم به ترتیب عنوان بهترین دروازه‌بان، مدافع و هافبک را از آن خود کردند تا همه عناوین به بازیکنان لیگ برتر برسد.

بازگشت بایرن و یووه

بایرن‌مونیخ که پس از یک سال دوری به لیگ قهرمانان بازمی‌گردد، در گروه F با لیون، استوابخارست و فیورنتینا روبه‌رو می‌شود. کلینزمن، سرمربی بایرن ظاهراً از این قرعه خوشحال است و می‌گوید: «گروه جالبی است. لیون مانع بلندی است. فیورنتینا هم به خاطر لوکا تونی جذابیت‌های خودش را دارد. تردیدی ندارم که مأموریت پرهیجانی داریم.» فرانک ریبری هم که امیدوار است برای بازی اول مقابل استوا آماده شود، با اطمینان می‌گوید: «ما بایرن هستیم و تا مراحل نهایی پیش خواهیم رفت.

بهتر شد که با باشگاه‌های بزرگی مانند چلسی، منچستریونایتد و آرسنال همگروه نشدیم و بازی با لیون بهتر است. من تجربه بازی با این تیم را دارم و آنها را می‌شناسم.» یوونتوس هم که پس از 2 سال دوری به لیگ قهرمانان بازگشته، قرعه دشواری دارد. این تیم با رئال مادرید قهرمان اسپانیا، زنیت سن‌پترزبورگ قهرمان روسیه و جام یوفا و بیت‌بوریسف، قهرمان بلاروس همگروه است. ژان کلودبلان، مدیر ورزشی یووه از بازگشت این تیم به صحنه اروپا خوشحال است و می‌گوید: «بازگشت به لیگ قهرمانان با یک بازی کلاسیک مقابل رئال مادرید، بازگشت بزرگی است ولی زنیت هم در این گروه است که نماینده پیشرفت تیم‌های شرق اروپا محسوب می‌شود. بازیکنان ما نباید فراموش کنند که در بالاترین سطح بازی می‌کنند و یووه برگشته است.»

صعود نماینده‌های قبرس و بلاروس

فصل جدید لیگ قهرمانان، شاهد میهمانان ناخوانده‌ای از قبرس و بلاروس است که شگفتی‌سازان مرحله مقدماتی محسوب می‌شوند. فاماگوستا قهرمان قبرس هرچند چهارشنبه‌شب با یک گل مغلوب المپیاکو،‌ قهرمان یونان شد ولی به لطف پیروزی 3 بر صفر بازی رفت توانست به عنوان اولین نماینده این کشور به لیگ قهرمانان صعود کند. هزاران نفر از هواداران این تیم پنجشنبه به فرودگاه لارناکا رفتند تا در بازگشت از بازیکنان این تیم استقبال کنند. تموری کتسبایا، هافبک گرجی سابق نیوکاسل که اینک مربی فاماگوستا است، می‌گوید: «تیمی کوچک از یک کشور کوچک به لیگ قهرمانان رسیده.

به عقیده من، این بازیکنان از حالا برنده‌اند.» تیم بیت بوریسوف بلاروس هم چهارشنبه شب مقابل لفسکی صوفیه بلغارستان به تساوی یک بر یک رسید تا در مجموع با نتیجه 2 بر یک به لیگ قهرمانان صعود کند. بیت در مرحله قبلی هم توانسته بود اندرلشت بلژیک را حذف کند.

کد خبر 61913

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز