مدیرعامل شرکت مترو تهران از توجه مجدد متولیان حوزه حمل و نقل و ترافیک به اتصال خط ۲ مترو به پایانه شرق خبر داد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: با توجه به تدوین برنامه‌ها و بودجه‌ریزی عملیاتی شرکت مترو برای سال ۱۴۰۱، پروژه توسعه شرقی خط ۲ به طول حدود ۴ کیلومتر از ایستگاه فرهنگسرا که در حال بهره‌برداری است تا پایانه جدید شرق با احداث حداقل ۲ ایستگاه که مطالعات کلی آن در طرح جامع ریلی پایتخت دیده شده است، مورد توجه متولیان حوزه حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته تا مطالعات مربوط به امکان اجرای آن مورد بازبینی قرار گیرد.

در طرح موجود، خط ۲ مترو در منتهی‌الیه شرقی خود تا پایانه جدید شرق توسعه می یابد. ضمن اینکه یک پایانه در انتهای مسیر برای خط ۲ تعریف شده است.

امام در ادامه گفت: با توجه به تاکید شورای ششم شهر تهران مبنی بر بهره‌برداری از پایانه جدید شرق، در صورت راه‌اندازی و تکمیل پروژه توسعه شرقی خط ۲ در افق چند سال آینده، کارکرد پایانه جدید شرق و خط ۲ مترو به صورت توامان ارتقا خواهد یافت.

گفتنی است در صورت تأمین به‌موقع منابع مالی به میزان حداقل ۵ هزار میلیارد تومان (به ارزش امروز کالا و خدمات) تکمیل مسیر و ایستگاه‌های پروژه توسعه شرقی خط ۲ حداقل به ۳ سال زمان نیاز خواهد داشت.

همچنین، پیرو جلسه برگزار شده بین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت مترو تهران، به دستور مجتبی شفیعی (معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) مقرر شد طرح مطالعاتی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو برای اجرا مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 638117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    سلام؛مسیولین محترم مترو؛اززحمات شما سپاسگزاریم؛لطفا متروفرودگاه امام(ره)راهم بعدازبیشاز ده سال چشم انتظاری و پیشرفت نوددرصدی کاربه نقل قول از مسئولین راهم به شهرپرند وصل کنید. راه دوری نمی‌رود پرندی ها به تشویق شما تهران را ترک کردند ولی مورد بی مهری قرار گرفتند.خداخیرتان دهد
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    اگر در مسیر یک ایستگاه برای حکیمیه و یا سازمان آب تعریف شود جمعیت زیادی را پوشش می دهد حتی برای لواسان از جاده تلو
  • مرادی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    چرا به فکر مترو پرند نیستن به خدا کرایه ها خیلی زیاد شده اگر کارمهم با تهران یا کرج داشته باشیم خیلی برامون گرون تمام میشه خواهش میکنم به فکر مترو پرند هم باشید