دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از صادر شدن ۴ میلیون کارت ملی هوشمند تا پایان امسال خبر داد.

کارت ملی هوشمند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی خضریان گفت: کمیسیون اصل ۹۰ جلسه‌ای با وزیر کشور درباره آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند و نارضایتی‌های مردم نسبت به تعویق در صدور کارت ملی برگزار کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طی جلسه‌ای آخرین وضعیت صدور کارت ملی هوشمند و نارضایتی‌های مردم نسبت به تعویق در صدور کارت ملی و عدم دریافت خدمات وابسته به کارت ملی توسط برخی سازمان‌ها با حضور وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفت.

خضریان تصریح کرد: در این جلسه رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز گزارشی در خصوص میزان ثبت نام مردم و افراد در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند ارائه کرد و براساس این گزارش تاکنون ۹ میلیون نفر منتظر دریافت این کارت هستند و مسائل و مشکلات مرتبط با این تاخیر مورد واکاوی قرار گرفت.

وی ادامه داد: البته در برخی از گزارشات یکی از علت‌های تاخیر صدور کارت‌ها موضوع تحریم مطرح شده بود، اما در این جلسه مشخص شد بخش اعظم تاخیر در صدور کارت موضوع عدم اختصاص اعتبارات به وزارت کشور است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قرار بر این شد تا پایان امسال حدود ۴ میلیون کارت و به طور متوسط ماهیانه ۱.۵ میلیون کارت ملی هوشمند صادر شود و کمیسیون اصل نود نیز بر این روند نظارت کند.

خضریان بیان کرد: همچنین براساس قول وزیر کشور تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱ نیز مقرر شد ۶ میلیون کارت دیگر صادر و تحویل مردم شود.

کد خبر 643054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمند ثبت احوال خارجه IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    من کارمند رسمی سازمان ثبت احوال با مدرک لیسانس کامپیوتر و با بیش از بیست و پنج سال سابقه کار هستم. متاسفانه بااینکه سازمان ثبت احوال به همه سازمان ها سرویس اطلاعات هویتی میدهد و سازمانی کارآمد است و درآمد زیادی برای دولت و ارگانهای دولتی ایجاد میکند اما سطح دستمزد(حقوق و دریافتی) درسازمان ثبت احوال برای کارمندان و کارشناسان بسیار پایین است و این مسئله روی عملکرد سازمان تاٌثیر منفی گذاشته است.و برعکس در سازمان ثبت احوال مدیران ، رئیسان، مشاوران و معاونان در رفاه بسر میبرند و فاقد کارایی لازم برای پیشبرد اهداف سازمان میباشند ، و اکثراً سفارشی به پست رسیده اند، مثلا کارمندی که عمه اش پست داشته به سفارش وی برایش پست معاونت پیشنهاد داده اند….اما کارمندانی مثل من تاآخر بازنشستگی پستی برایشان لحاظ نمیشود… به داد کارمندان ثبت احوال برسید…بیشترشان بعد از ساعت اداری اسنپ مشغولند!