رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به مطالبه برخی از اعضای این شورا درخصوص اصلاح پروسه‌های اداری در انعقاد قراردادهای عمرانی مناطق شهرداری، با بیان یک پیشنهاد درخواست کرد اختیارات شهرداران مناطق افزایش یابد.

صحن شورای شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، میثم مظفر عضو شورای اسلامی شهر تهران امروز ۲۳ آذرماه در جلسه این شورا درباره انجام پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: اصلاح پروسه‌های اداری و ضوابط تعریف‌شده به منظور انعقاد قراردادهای عمرانی مناطق ضرورت دارد و اختیارات شهرداران مناطق در زمینه فعالیت‌های عمرانی باید بیشتر شود.

وی افزود: در مناطق ۲۲‌گانه متأسفانه پیمانکاران عمدتا در مناقصات شرکت نمی‌کنند و از کار در شرایط فعلی که از دوره‌های گذشته بر جای مانده استقبال نمی‌کنند و مناقصات بدون شرکت‌کننده در مناطق برگزار می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این عارضه در همه مناطق سراسری است و ما در طرح رصد که از مناطق بازدید می‌کنیم این مشکل را مشاهده کرده‌ایم. همچنین سقف ریالی شهرداران مناطق برای انعقاد قرارداد فعالیت‌های عمرانی باید بیشتر شود.

مظفر خاطرنشان کرد: اکنون سقف ریالی اختیار شهرداران مناطق برای انعقاد قرارداد فعالیت‌های عمرانی در حد پروژه کوچک و متوسط مانند اصلاح هندسی معابر است.

وی گفت:‌ قراردادهای عمرانی در حد معاملات متوسط نیز با مشکل روند کفایت اسناد مواجه است و همه پروژه‌ها باید برای معاونت تخصصی‌ها ارسال شود که این موضوع شهرداران مناطق را با بروکراسی‌های پیچیده همراه کرده است چراکه اجازه نهایی قرارداد باید از سوی معاونت عمرانی داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد:‌ همچنین دامنه قیمت کارشناسی حوزه عمران نیازمند اصلاح است و این مسأله باید مدنظر قرار گیرد.

پروژه‌های کوچک به شهرداران مناطق واگذار شود

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به مطالبه برخی از اعضای این شورا درخصوص اصلاح پروسه‌های اداری در انعقاد قراردادهای عمرانی مناطق گفت: به دلیل اینکه در حال حاضر در اواخر تحقق بودجه سال ۱۴۰۰ هستیم، اجرای این مسائل چندان قابل اعمال نیست.

وی افزود:‌ ولی در بودجه سال آینده می‌توان مشکل شهرداری‌های مناطق را در حوزه فعالیت‌های عمرانی پیش‌بینی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: بر همین اساس، می‌توان پروژه‌های کوچک را دیگر به معاونت فنی شهرداری واگذار نکرد و شهرداران مناطق این کار را انجام دهند که علاوه بر تسریع در کار، انگیزه در شهرداری‌های مناطق هم افزایش یابد.

کد خبر 643269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha