چیزی نمانده بود که یکی از عجیب‌ترین روزهای تاریخ باشگاه استقلال به ثبت برسد و این تیم با قبول شکست برابر رقیب دسته دومی‌اش از گردونه مسابقات جام حذفی کنار برود.

استقلال

به گزارش همشهری‌آنلاین، فرهاد مجیدی که با وعده جبران ناکامی ۲سال گذشته وارد جام حذفی شده بود، تا یک‌قدمی شکستی باورنکردنی پیش رفت، اما خوش‌اقبال بود که شگفتی نود ارومیه ناتمام باقی ماند. بعد از تساوی یک- یک در طول ۱۲۰دقیقه، بازیکنان نود مغلوب استرس شدید ضربات پنالتی شدند و فرصت صعودی تاریخی را از کف دادند. آنها البته چند سال پیش هم برابر پرسپولیس در همین جام حذفی نمایشی آبرومندانه ارائه دادند و تنها با یک گل شکست خوردند. در هر صورت شکنجه ۲ساعته استقلال برابر حریف لیگ دویی، چند پند ارزشمند برای آبی‌ها به همراه داشت.

 ۱- همه می‌دانند و همه می‌گویند که جام حذفی جام شگفتی‌هاست و در آن هیچ تیمی را نباید دست‌کم گرفت. با این حال خیلی از بزرگان موقع عمل طور دیگری رفتار می‌کنند. به‌نظر می‌رسد استقلال هم برابر نود ارومیه دچار همین مشکل شد و کار را بیش از حد ساده تصور کرد. فرهاد مجیدی در این مسابقه به تعدادی از بازیکنان اصلی‌اش استراحت داد، درحالی‌که شاید اگر مثلا کوین یامگا یا رودی ژستد در این بازی به میدان می‌رفتند، شرایط آسان‌تر می‌شد. فرهاد مجیدی حداقل می‌توانست این نفرات را روی نیمکت نگه دارد، اما خط زدن آنها پیام «آسان‌گیری» را برای تیم صادر کرد. چه‌بسا ژستد می‌توانست در این بازی گل بزند و خودش هم از زیر فشار بیرون بیاید. فرهاد اما این فرصت را به او نداد و کار تیم را سخت کرد.

۲- برابر رقبایی که روی کاغذ خیلی ضعیف‌تر از شما هستند، مهم است که هر چه زودتر به گل برسید. نیمه اول و مخصوصا دقایق آغازین چنین مسابقاتی بسیار مهم هستند. تیم‌های مقابل در این مقطع از بازی کمی استرس دارند، اما هر چه کار جلوتر برود، این فشار کاهش می‌یابد و حتی روی دوش تیم قوی‌تر منتقل می‌شود. به‌هرحال همه انتظار دارند استقلال دروازه نود ارومیه را راحت باز کند و اگر چنین اتفاقی ۸۰دقیقه طول بکشد، طبیعتا بازیکنان این تیم دچار وسواس و کاهش اعتماد به‌نفس می‌شوند. یک مثال دم‌دست دیگر در این مورد، بازی ایران و لبنان در انتخابی جام‌جهانی بود؛ مسابقه‌ای که آن را عالی شروع کردیم، اما عدم‌جدیت در گشودن دروازه حریف طی دقایق ابتدایی، باعث شد کار گره بخورد و تیم کشورمان حتی تا دقایق پایانی بازنده مسابقه باشد.

۳- قبلا هم گفتیم که کم گل خوردن استقلال در این فصل کمی غلط‌انداز و فریبنده است. ساختار دفاعی استقلال بیش از حد به رقبا موقعیت گل می‌دهد، اما به شکل شگفت‌انگیزی بیشتر این توپ‌ها از دست می‌روند. کافی است به بازی با سپاهان نگاه کنید و ببینید مهاجمان تیم اصفهانی چندبار در موقعیت عالی گلزنی قرار گرفتند. ساختار دفاعی استقلال به آسانی برش می‌خورد و نود ارومیه هم توانست روی یکی از معدود حملاتش دروازه این تیم را باز کند. به یاد داشته باشید در این بازی نفرات مهمی مثل محمد دانشگر، روزبه چشمی و عارف آقاسی در ساختار دفاعی آبی‌ها به بازی گرفته شده بودند. اگر فرهاد در باد آمار پایین گل‌های خورده تیمش بخوابد، شاید تاوان سنگینی پس بدهد.

کد خبر 644614
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha