همشهری آنلاین: ده سامانه مخابراتی و 19سامانه جنگ الکترونیکی روز دوشنبه 8 مهر با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهمترین این سامانه‌ها، سامانه برج مراقبت پرواز سیار است که سامانه‌ای پیشرفته و دارای قابلیت گیرندگی‌ تعیین موقعیت ماهواره ای (جی پی اس) است.

سامانه برج مراقبت پرواز سیار همچنین دارای ویژگی‌های سیستم اعلام حریق، برق اضطراری با استفاده از باطری و شارژ کنترل ارتباطات صوتی، هواشناسی با نمایشگر دیجیتالی و پردازش شرایط جوی و حمل و نقل آسان است.

شبکه جدید فرماندهی و کنترل بی سیم‌های اچ اف پرتوان که قادر است ارتباطات مخابراتی نظامی پرظرفیت امن و پایدار را در همه سطوح استراتژیک فراهم کند نیز امروز راه اندازی شد.

اظهارات وزیر دفاع

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: انواع تجهیزات موردنیاز نیروهای مسلح در زمینه هوایی، زمینی و دریایی، به روش مبتکرانه در داخل کشور در حال ساخت است.
 
سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار در مراسم بهره برداری از 10 سامانه مخابراتی و 19سامانه جنگ الکترونیکی گفت: ساخت تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی و پیشرفته یکی از راهبردهای اساسی و دکترین دفاعی ماست و در این زمینه سرمایه گذاری خوبی شده است.

وی با اشاره به این که نیروهای مسلح در زمینه الکترونیکی و هوشمندسازی سلاح خودکفا هستند افزود: متخصصان اقتدارآفرین در بخش وزارت دفاع امروز با ابتکار و خلاقیت، با روش‌های صد درصد بومی این محصولات را طراحی می‌کنند و می‌سازند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز این ادعا را داریم که می‌توانیم در زمینه‌های مختلف هوشمند سازی سلاح در صنعت‌های الکترونیک، میکرو الکترونیک، اپتوالکترونیک و صنایع اپتیک و لیزر و مخابرات طراحی و تولید کنیم.

سرتیپ محمدنجار افزود: با ساخت برج مراقبت سیار نیروی هوایی می تواند از این سامانه در هر مکان که لازم باشد، برای به پرواز درآوردن و نشاندن هواپیماهای جنگنده، ترابری و بالگرد استفاده کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که با ساخت انواع رادیوهای هوایی و زمینی، انواع وسایل پرنده می‌توانند با هم ارتباط برقرار کنند، افزود: با نصب این تجهیزات رادیویی، وسایل پرنده به امکانات جنگ الکترونیک مجهز می‌شوند.

سرتیپ محمدنجار گفت: شبکه جدید فرماندهی و کنترل بی سیم‌های اچ اف پرتوان نیز قادر است ارتباطات مخابراتی نظامی پرظرفیت امن و پایدار را در همه سطوح استراتژیک فراهم کند.

کد خبر 64574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز