همشهری آنلاین: وزیر دفاع ایران در واکنش به ادعاهای مطرح شده از سوی آمریکا پس از آزمایش موفقیت آمیز موشک سجیل توسط جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: توان موشکی و دفاعی ایران یک توان بازدارنده برای پاسداری از ثبات، صلح و آرامش در منطقه است.

مقامات آمریکایی پس از شلیک موفقیت آمیز نوع جدیدی از موشک‌های دو مرحله‌ای با سوخت جامد توسط ایران، این اقدام را محکوم کرده و آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و تهدید کشورهای منطقه دانستند.[آزمایش موشک 2 هزار کیلومتری جدید ایران]

سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا، با رد این ادعای مقامات آمریکایی تصریح کرد: قدرت موشکی ایران برای پاسداری از ثبات و آرامش است.

سردار سرتیپ محمد نجار تاکید کرد که وجود یک قدرت خوب و ضامن ثبات در منطقه، خودش امنیت آور است.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به اینکه این ادعاهای آمریکا اثری در کشورهای منطقه ندارد، خاطرنشان کرد که آنان متوجه شده اند قدرت جمهوری اسلامی ایران، یک قدرت بازدارنده است.

وی با بیان اینکه قدرت موشکی ایران یک قدرت دفاعی است، اظهار داشت: پیشرفت‌های ایران در دستیابی به تکنولوژی‌های جدید، نتیجه خودباوری دانشمندان و جوانان برومند جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ملت ایران و جوانان دانشمند ما در صنعت دفاعی خود را باور کرده اند و این باور نتایج خوبی به بار آورده است که حاصل آن را یکی پس از دیگری در بخش دفاعی و دیگر بخش ها شاهد هستیم.

وزیر دفاع یکی از این دستاوردها را موشک سجیل عنوان کرد و یادآور شد که این موشک دو مرحله‌ای سوخت جامد و مرکب، پیچیدگی‌های خاص خود را داشت.

محمد نجار با اشاره به اینکه این موشک دارای توانمندی‌های جدیدی است، دقت بالا، سرعت عملیاتی شدن بالا، انبارداری بسیار سنگین، دو موتوره بودن و برد نزدیک به 2هزار کیلومتر را از جمله ویژگی‌های این موشک دانست.

وی با بیان این نکته که ویژگی‌های خاصی در طراحی این موشک به کار گرفته شده است، تصریح کرد: همه این‌ها حاکی از کار جدیدی است که در صنعت موشکی ما ارائه شده است و با موشک‌های قبلی که بعضا با سوخت مایع و تک مرحله‌ای بود، تفاوت دارد.

وزیر دفاع اظهار داشت: طبیعی است که دشمنان از این پیشرفت‌های ایران ناراحت شده و دست به یکسری شایعه پراکنی و القائات ذهنی بزنند و تلاش کنند که ایران را تهدیدی برای کشورهای منطقه و همسایگان نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد که این ادعاها اثری در کشورهای منطقه ندارد و آنان متوجه شده‌اند که قدرت جمهوری اسلامی ایران، یک قدرت بازدارنده است.

محمد نجار باتاکید بر اینکه قدرت موشکی ایران برای پاسداری از ثبات و آرامش است، گفت: وجود یک قدرت خوب و ضامن ثبات در منطقه،‌ خودش امنیت آور است.

وزیر دفاع اضافه کرد: ما بارها تاکید کرده‌ایم که باید امنیت منطقه به صورت دسته جمعی و توسط کشورهای منطقه برقرار شود و اشغالگران از منطقه خارج شوند.

وزیر دفاع اشغالگران را عامل ناامنی در منطقه خواند و گفت: آنان برای اینکه فرافکنی کنند و برای اینکه ملت‌ها فراموش کنند وجود آنان عامل ناامنی است، از طریق شایعه پراکنی و امپریالیسم خبری دست به فرافکنی می‌زنند.

وزیر دفاع ایران تاکید کرد: ما با کشورهای منطقه دوست هستیم و جمهوری اسلامی ایران در طول 30 سال گذشته نشان داده است که قصد تعرض و تعدی به هیچ کشوری را ندارد.
محمد نجار خاطرنشان کرد که موفقیت‌های ایران، دوستان را شاد و دشمنان را ناراحت می‌کند.

اظهارات وزیر دفاع درباره سفر داوودی به الجزایر

وزیر دفاع که یکی از همراهان پرویز داوودی، معاون اول رییس جمهوری در سفر دو روزه به الجزایر بود در پاسخ به سوالی در خصوص هدف این سفر یادآور شد که در سفر مردادماه گذشته رئیس جمهور الجزایر به ایران، طی ملاقاتی با وی مذاکرات خوب، سازنده و مفصلی با او داشته است.

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر علاوه بر ریاست جمهوری، مسئولیت وزارت دفاع را نیز بر عهده دارد.

محمد نجار با اشاره به همراهی با معاون اول رئیس جمهور در سفر به الجزایر خاطر نشان کرد که در این سفر به همراه هیئت همراه داوودی، ملاقاتی با بوتفلیقه داشته است.

وزیر دفاع ایران همچنین خبر داد که با نخست وزیر و وزیر مشاور رئیس جمهور الجزایر در امور دفاعی مذاکراتی داشته است. [ملاقات داوودی با نخست وزیر الجزایر]

وزیر دفاع تاکید کرد: با توجه به راهبردهای اساسی که دولت ایران دنبال می‌کند، امنیت الجزابر برای ما مهم است و در حقیقت اقتدار و امنیت الجزایر را امنیت و اقتدار خود می‌دانیم.

محمد نجار تصریح کرد که ایران از هر تعاملی که به ثبات و امنیت الجزایر کمک کند، دریغ نخواهد کرد.

حمایت دولت نهم از نیرو‌های مسلح

وزیر دفاع در ادامه این گفت و گو در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت دولت نهم از نیروهای مسلح گفت: دولت نهم در زمینه‌های سیاسی،‌ اجتماعی، فرهنگی، نظامی و دفاعی و برای توسعه و عمران کشور راهبردهای اساسی را اتخاذ کرده است و آن راهبردها را بسیار خوب دنبال می‌کند.

وی سفرهای استانی را یکی از این راهبردهای اساسی برشمرد و خاطرنشان کرد: وقتی به اتفاق هیئت دولت به سفرهای استانی می‌رویم بنده با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح جلساتی داریم و مسائل معیشتی، رفاهی و امور مربوط به پشتیبانی نیروهای مسلح را با آنان مرور می کنیم.

وی تصریح کرد: این یک راهبرد اساسی دولت نهم است که راهبردی ابتکاری به شمار می رود و قبلا نبوده است. این امر به اقتدار نیروهای مسلح کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: در دولت نهم همچنین توجه ویژه ای به مسائل فناوری و تکنولوژی‌های جدید می‌شود و هوشمندسازی تسلیحات نیروهای مسلح با بهره وری بالاتر، هزینه کمتر و کارایی بیشتر در راستای نیاز روز نیروهای مسلح، مورد توجه است.

کد خبر 68566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز